تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۲۷
کد خبر: ۳۵۲۳۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس خبر داد:

پیگیری برای پرداخت اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی معادن

پیگیری برای پرداخت اعتبارات مسوولیت‌های اجتماعی معادن
‌می‌متالز - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت تحقق قول‌های مدیران معادن در خصوص پروژه‌های اجرایی از محل مسوولیت‌های اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، «بیت‌الله عبدالهی» ظهر امروز یکشنبه در جمع اهالی روستای مزرعه تاکید کرد: باید با دفاع جانانه از حق و حقوق مردم پیگیر مسائل و مشکلات منطقه باشیم و در تحقق حل مشکلات مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد و خدمت به مردم را به عنوان ولی نعمتان انقلاب افتخار خود می‌دانیم.

عبدالهی افزود: خط قرمز و تعهد ما دفاع از حق و حقوق شهرستان بوده و باید معادن مطالبات و خواسته‌های به حق اهالی از جمله کمک به امور عمومی و زیرساخت‌های منطقه را که در اثر فعالیت‌های معدنی تخریب شده در اولویت قرار دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنده شخصی نیستم که در مقابل بده بستان‌های برخی‌ها ساکت باشم و یا خدای ناکرده با دریافت رانتی، از حق قانونی مردم چشم‌پوشی و در مقابل برخی بی‌قانونی و نفوذ صاحبان قدرت و ثروت سکوت کنم، مطمئناً پیگیر حق و حقوق شهرستان از معادن منطقه خواهم بود.

وی بر ضرورت احداث سد معیشتی توسط شرکت مس مزرعه برای تأمین آب کشاورزان منطقه تاکید کرد.

ناظر مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با انتقاد از خلف وعده مدیران معدن مس انجرد در قبال مسوولیت‌های اجتماعی تعهد شده از جمله ساخت هتل، پایگاه امداد جاده‌ای و ساخت جاده اهر انجرد گفت: تا تحقق مطالبات منطقه پیگیر وعده‌های داده شده خواهیم بود و در این خصوص، باید شرکت مهر اصل به قول‌های داده شده عمل نماید.

وی همچنین تاکید کرد: باید معادن در ساخت‌وساز‌ها و اجرای پروژه‌های معدنی به مسائل زیست‌محیطی توجه ویژه داشته باشند و پروتکل‌های زیست‌محیطی را رعایت کنند.

این نماینده مجلس همچنین بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن و ایجاد صنایع پایین‌دستی در کنار معادن فعال شهرستان بار دیگر یادآور شد و افزود: این منطقه با این همه معادن بالقوه و نیروی انسانی بومی نباید از این امر مهم غفلت شود.

وی بر تعیین کارشناسی دقیق میزان برداشت از مواد معدنی منطقه و تناژ دقیق خام‌فروشی کنسانتره مس توسط معادن فعال شهرستان از ابتدا تا سال جاری تاکید کرد و افزود: باید مردم در جریان زوایای پنهان و برخی سواستفاده‌ها قرارگیرند.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده