تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۲۳۱۳
سرویس خبر : زمین شناسی
برگزاری نشست تخصصی تنوع زمین‌شناختی با شعار حفاظت از گذشته، پایداری آینده

با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور صورت می‌گیرد

با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور صورت می‌گیرد
‌می‌متالز - نشست تخصصی ژئودایورسیتی (تنوع زمین‌شناختی)، با شعار حفاظت از گذشته، پایداری آینده روز ۱۶ مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت روز جهانی ژئودایورسیتی برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، دکتر نازنین بدری، مدیر پژوهش و مسوول مطالعات ژئوپارک این سازمان درباره این نشست توضیح داد: ژئودایورسیتی یار خاموش تنوع زیستی و هچنین توسعه پایدار است که در واقع پایه و اساس تمام فعالیت‌ها روی کره زمین است و حفاظت آن باید در راس اهداف کشور‌ها قرار گیرد، زیرا حفاظت از پدیده‌های زمین‌شناختی متنوع که قابلیت‌های مختلف دارد باعث تنوع زیستی و تنوع فعالیت‌ها در کره زمین شده و بر تنوع فرهنگی نیز اثر می‌گذارد.

او ادامه داد: بنابراین ارج نهادن به این روز و توجه به حفاظت زمین‌شناختی بسیار ضروری بوده و لازم است توجه بیشتری به آن شود و برگزاری نشستی در این روز سبب توجه مردم، مسوولان و تصمیم‌سازان به اهمیت تنوع زمین‌شناختی در توسعه پایدار می‌شود.

از سال ۲۰۲۱ روز ۶ اکتبر توسط یونسکو و با همکاری کشور‌های عضو سازمان ملل و نهاد‌ها و انجمن‌های بین‌المللی و ملی، روز ژئودایورسیتی اعلام شده است.

این نشست با همکاری سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انجمن ایرانی ژئومورفولوژی و موسسه جغرافیایی دانشگاه تهران روز ۱۶ مهر در محل دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران برگزار می‌شود و برنامه آن به زودی به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد.

منبع: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور

عناوین برگزیده