تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۹
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۲۴۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعلام جزییات آزادشدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه

اعلام جزییات آزادشدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه
‌می‌متالز - مدیرعامل صندوق توسعه بازار سرمایه با اشاره به جزییات مصوبه آزاد شدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه بازار سرمایه، اعلام کرد: برآورد‌ها نشان می‌دهد میزان ابطالی رقم بسیار ناچیزی بوده و این ابطال با توجه به شرایط صندوق توسعه بازار سرمایه لحاظ شده است.

به گزارش می‌متالز، رامین ابوالفضلی درباره مصوبه آزاد شدن منابع کارگزاری‌ها در صندوق توسعه بازار سرمایه گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار در تاریخ ۱۷ شهریور ابلاغیه‌ای را منتشر کرد، مبنی بر این‌که شرکت‌های کارگزاری می‌توانند به شرط تایید هیات مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه، صدور‌هایی را که تا قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ زده شده، ابطال کنند.

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه از تشکیل هیات مدیره صندوق توسعه بازار سرمایه در روز گذشته خبر داد و گفت: در این جلسه مصوب شد تا با توجه به شرایط بازار و حمایت همه جانبه این صندوق از بازار با ابطال گسترده ماقبل تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰ مخالفت شود.

ابوالفضلی اعلام کرد: برآورد‌ها نشان‌دهنده آن است که میزان ابطالی رقم بسیار ناچیزی بوده و این ابطال با توجه به شرایط صندوق توسعه بازار سرمایه، لحاظ شده است.

مدیر عامل صندوق توسعه بازار سرمایه افزود: طبق ابلاغیه ۱۷ شهریور مبنی بر ابطال واحد‌های کارگزاری‌ها تا قبل از تاریخ ۱۳ تیر ۱۴۰۰، کارگزاری‌ها می‌توانند اقدام به ارسال درخواست ابطال خود کنند، اما تایید ابطال به هیات مدیره صندوق واگذار شده است.

او توضیح داد: با توجه به شرایط فعلی بازار، هیات مدیره صرفا با ابطال ۱۲ روز از تیر ۱۴۰۰ موافقت کرده که عدد قابل توجهی نیست.

ابوالفضلی به صحبت‌های مطرح شده مبنی بر تاثیر این مصوبه بر افزایش عرضه در بازار گفت: صندوق توسعه بازار سرمایه روزانه از بازار حمایت می‌کند و به طور معمول در بازار شاهد فروش خرد از سوی صندوق توسعه بازار سرمایه نیستیم. هم‌چنان حمایت از بازار اولویت این صندوق است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده