تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۱
بازدید: ۲۸
کد خبر: ۳۵۲۴۱۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

سرمایه‌گذاری چشمگیر فولاد هرمزگان و توسعه اقتصاد ملی

سرمایه‌گذاری چشمگیر فولاد هرمزگان و توسعه اقتصاد ملی
‌می‌متالز - شرکت فولاد هرمزگان با سرمایه‌گذاری کلان به میزان ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو به دنبال اجرای پروژه‌هایی است که بهره‌برداری از هر کدام تاثیری مستقیم بر افزایش تولید، درآمد و اشتغال‌زایی خواهد داشت.

به گزارش می‌متالز، فولاد هرمزگان در چند سال اخیر با سرمایه‌گذاری‌های مختلف به دنبال افزایش سهم خود در بازار داخلی و خارجی است. همانطور که اشاره شد اصلی‌ترین عامل برای موفقیت یک مجموعه و حفظ پویایی آن سرمایه‌گذاری و توسعه سبد محصولات است، موضوعی که در اولویت فولاد هرمزگان نیز قرار دارد.

این مجموعه موفق به سرمایه‌گذاری کلان در صنعت فولاد شده است که بی‌شک اثرات مثبتی در اقتصاد ملی خواهد شد. 

در این رابطه مدیرعامل این مجموعه بیان کرده است: شرکت فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین شرکت گروه فولاد مبارکه، توانسته است دستاوردی بزرگ طی ۳ سال گذشته یعنی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو را به ثبت برساند. این عدد بزرگ و چشمگیر با بهره‌برداری از طرح‌های این مجموعه به انقلابی بزرگ در فولاد هرمزگان و به دنبال آن اقتصاد کشور خواهد شد. 

سرمایه‌گذاری این مجموعه بر روی طرح‌های خود توانست میزان سرمایه‌گذاری استان را ارتقا دهد. از سویی دیگر با بهره‌برداری از این طرح ها، توان اقتصادی استان نیر بالا خواهد رفت. فراموش نکنیم فولاد هرمزگان نقش مهمی در افزایش تولید و صادرات استان دارد. 

حدود ۱۰ پروژه در سایه این سرمایه‌گذاری اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد. طرح افزایش ظرفیت تولید از ۱.۵ میلیون تن به ۳.۲ میلیون تن، مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت ۱.۶ میلیون تن است. پروژه‌های دیگر شامل تولید گاز‌های صنعتی و پروژه نورد گرم خواهند بود که منجر به تولید ورق خاص در کشور خواهد شد. 

در واقع عمده تمرکز فولاد هرمزگان در اجرای طرح‌های یاد شده بر توسعه سبد محصولات و تولید محصولاتی با ارزش افوزده بالا همچون ورق است و در کنار آن تامین پایدار مواد اولیه را هم در دستور کار قرار داده است. با بهره‌برداری از این پروژه‌ها توسط فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۵ میلیون تن، تختال فولادی ۳.۳ میلیون تن و ورق گرم به ۱.۷ میلیون تن خواهد رسید.

اما بخش مهم دیگر در این موضوع میزان سرمایه‌گذاری است. سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو حاکی از آن است که توان فولاد هرمزگان برای سرمایه‌گذاری در میان سایر شرکت‌های فولادی بالا بوده و همین موضوع باعث شده تا این مجموعه در میان شرکت‌های زیر مجموعه مبارکه عملکردی درخشان از خود به جای بگذارد. 

همچنین این موضوع حاکی از آن است که این مجموعه در سال‌های اخیر در حوزه فروش و صادرات به درآمدخوبی دست پیدا کرده است که بر همین اساس توانسته عدد یاد شده را راهی اجرای طرح‌های توسعه‌ای کند. 

اما همانطور که اشاره شد اجرای این طرح‌ها می‌تواند با توجه به توسعه سبد محصولات و تامین مواد اولیه، بهره‌وری را افزایش دهد. البته در کنار این موضوع اشتغال‌زایی از مهمترین نکاتی است که از قبل این سرمایه‌گذاری برای استان ایجاد خواهد شد.

در واقع شرکت فولاد هرمزگان با فراهم کردن زمینه برای اشتغال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم، در نظر دارد با راه اندازی طرح‌های توسعه ای، میزان اشتغال خود را به بیش از ۸ هزار نفر برساند. 

این سرمایه‌گذاری مسیر توسعه پایدار و صدر نشینی فولاد هرمزگان را بیش از پیش فراهم می‌کند که علاوه بر رشد حداکثری مجموعه، منطقه و استان نیز از آن منتفع خواهد شد. این مجموعه با در اختیار داشتن موقعیت جغرافیایی مناسب در حوزه صادرات می‌تواند میزان ارزآوری خود را افزایش داده و سهم خود در توسعه اقتصادی ملی را بالا ببرد. 

همانطور که در ابتدای اشاره شد، سرمایه‌گذاری در این ابعاد می‌تواند تحولی جدی در عملکرد فولاد هرمزگان داشته باشد و در نهایت این مجموعه را یکی از مجموعه‌های اثر گذار در توسعه اقتصاد ملی کشور دانست. 

منبع: تیتر ۲۰

عناوین برگزیده