تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۴۵
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۲۴۴۲
سرویس خبر : انرژی

ناترازی برق ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید می‌خواهد

ناترازی برق ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید می‌خواهد
‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: برای رفع ناترازی برق باید توانیم تا پایان برنامه هفتم ۳۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید انجام دهیم.

به گزارش می‌متالز، محمد نجفی‌عرب در نوزدهمین نشست هیات نمایندگان دور دهم اتاق بازرگانی تهران اظهار داشت: روند اقتصاد کشور وضعیت مناسبی ندارد و دولت نیز کار خود را به‌ تازگی آغاز کرده و هنوز انتصاب معاونان در بخش‌های مختلف انجام نشده است.

وی افزود: با توجه به اینکه با چالش‌های بسیاری در فضای کسب‌وکار مواجه هستیم لازم است رئیس جمهور هرچه زودتر انتصابات را انجام دهد.

وی در زمینه ناترازی برق گفت: با توجه به برآورد ۵ تا ۶ درصدی رشد مصرف باید ۳۰ هزار مگاوات برق تولید کرد و این میزان نیازمند سرمایه‌گذاری ۳۰ تا ۳۵ میلیارد دلار است تا بتوانیم ناترازی برق را تا پایان برنامه هفتم مدیریت کنیم در غیر این‌ صورت با همین شرایط سال آینده وضعیت خوبی نخواهیم داشت.

وی در رابطه با ناترازی گاز نیز گفت: به‌نظر می‌رسد در سال جاری روزانه با ۱۲۰ میلیون مترمکعب گاز، ناترازی داشته باشیم و قطعاً این موضوع به صنعت کشور آسیب می‌رساند.

نجفی عرب اظهار داشت: ناترازی‌های برق و گاز آسیب‌های جدی به صنعت کشور وارد می‌کند.

وی بیان داشت: وضعیت بخش دارو خوب نیست و نگرانی‌هایی در خصوص کمبود آنتی‌بیوتیک‌ها و به‌خصوص آنتی‌بیوتیک‌های تزریقی وجود دارد.

وی در زمینه صادرات به عراق تصریح کرد: ایران در زمینه صادرات به عراق باید به‌ صورت جدی‌تر عمل کند و در زمینه سرمایه‌گذاری در این کشور باید به‌صورت جدی‌تر حضور داشته باشد.

نجفی‌عرب گفت: ترکیه مترصد جایگزین‌شدن ما در عراق است و هرجا کوتاهی کنیم ترک‌ها جای ما را می‌گیرند و در صورتی که این اتفاق صورت گیرد پس‌گرفتن موقعیت خیلی سخت است بنابراین باید در بازار عراق به‌صورت جدی‌تری حضور داشته باشیم.

وی اضافه کرد: عراق به‌ لحاظ تجاری بسیار برای ما حائز اهمیت است، زیرا صادرات ما به این کشور مواد خام نیست و کالای ساخته‌ شده و دارای ارزش افزوده است در حالی که صادرات ما به چین که اولین مقصد صادراتی ماست مواد خام است بنابراین نباید از این بازار غفلت کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده