تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۲۵۰۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
سعیدی‌مبارکه در تشریح نشست کمیسیون صنایع با وزیر صمت:

۵۰ هزار خودرو وارداتی نو در مسیر جاده‌های ایران/ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده تدوین نشده است

۵۰ هزار خودرو وارداتی نو در مسیر جاده‌های ایران/ آیین‌نامه واردات خودرو‌های کارکرده تدوین نشده است
‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفـت: در سال گذشته حدود ۱۱ هزار خودرو وارد کشور شده که امسال به ۵۰ هزار خودرو رسیده و از این میزان ۱۸ هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و ۲۰ هزار خودرو در گمرک‌ها و ۱۲ هزار خودرو نیز بر روی آب قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، زهرا سعیدی‌مبارکه؛ در تشریح نشست امروز (۲۷ شهریورماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: امروز اولین جلسه‌ای بود وزیر صمت به همراه معاونان خود در کمیسیون حضور پیدا کردند. در این جلسه موضوع چابک‌سازی و برنامه‌های راهبری وزارت صمت برای ایجاد ظرفیت مطلوب‌تر مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در خصوص خودرو‌های وارداتی جانبازان و تامین ارز مورد نیاز‌ها آنها توضیحاتی را ارائه شد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به گزارش وزیر صمت در خصوص تسریع واردات خودرو‌های نو عنوان کرد: در خصوص خودرو‌های کارکرده نیز گفتند که برنامه ارزی ارائه نشده است. اما طبق گزارش وزیر در سال گذشته حدود ۱۱ هزار خودرو وارد شده که امسال به ۵۰ هزار خودرو رسیده و از این میزان ۱۸ هزار خودرو تحویل متقاضیان شده و ۲۰ هزار خودرو در گمرک‌ها و ۱۲ هزار خودرو نیز بر روی آب قرار دارند. این امر حتما روند نزولی قیمت خودرو‌های وارداتی را به همراه خواهد داشت و امیدوارم بتواند خدمات پس از فروش مطلوبی را نیز برای مردم فراهم کنند.

سعیدی مبارکه تصریح کرد: در این جلسه توضیحاتی از سوی وزیر صمت در خصوص درصد‌های گمرکی واردات خودرو‌ها توضیحاتی ارئه شد. همچنین برنامه وزارت صمت برای برای خودرو‌های وارداتی این بود که ۱۰۰ هزار خودروی بنزینی و هیبریدی، ۱۰۰ هزار خودروی برقی و ۴۰ هزار خودروی کار کرده وارد کشور شوند که البته هنوز آیین نامه واردات خودرو‌های کارکرده تدوین نشده است.

وی با اشاره به گلایه مردم برای کمبود اتوبوس بین شهری تاکید کرد: برای تسهیل در رفت و آمد مردم ۲ هزار اتوبوس برون شهری ثبت سفارش شده که امیدوارم هر چه سریع‌تر با واردات آن، دغدغه مردم در این خصوص هم بر طرف شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: امیدوارم وزارت صمت بتواند با رفع ابهامات مطرح شده آیین‌نامه‌ها مورد نیاز را تدوین کند تا بتوانیم فردا‌های بهتری را برای مردم عزیز به همراه داشته باشیم. بنای مجلس بر تعامل بوده و امیدواریم دولت هم مبنا را بر همین موضوع بگذارد و منافع این تعامل دو طرفه به سفره‌های مردم برگردد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده