تاریخ: ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۲۳۲۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس

کمک ویژه واردات به بازار خودرو

کمک ویژه واردات به بازار خودرو
‌می‌متالز - ناترازی در تولید و عرضه خودرو ناشی‌ از مدیریت ناکارآمد و مشکلات تولیدی، بازار خودرو را به محلی برای جولان دلالان و افزایش تقاضای غیرمصرفی تبدیل کرده است.

به گزارش می‌متالز، اصلاحات اساسی در مدیریت و سیاست‌گذاری صنعت خودرو و همچنین تسریع در واردات خودرو‌های کارکرده می‌تواند به کاهش نوسانات قیمت و رقابت‌پذیری بازار کمک کند. در این میان، دولت با تدابیر مناسب و مجلس با نظارت موثر، نقش کلیدی در بهبود وضعیت صنعت خودرو و حمایت از خریداران واقعی ایفا می‌کنند. در همین زمینه، سیدجواد حسینی‌کیا، نایب‌رئیس کمیسیون صنایع مجلس به بیان نظرات خود پرداخت.

وضعیت بازار خودرو را چگونه می‌بینید؟

متاسفانه ناترازی در تولید و عرضه که بخش مهم آن ناشی‌از مدیریت دولتی و مشکلات تولید در شرکت‌هاست، زمینه‌ساز حضور دلالان در بازار خودرو و حجم بالای تقاضای غیرمصرفی شده است؛ شرایطی که بر نوسان و رشد بیشتر قیمت‌ها و به تبع آن فشار زیاد به خریداران واقعی در بازار دامن زده است. دلالان برندگان وضع موجود در بازار خودرو هستند. صنعت خودرو نیازمند اصلاحات اساسی در مدیریت شرکت‌ها و تغییر سیاست‌گذاری‌هاست و انجام چنین اصلاحاتی تنها راه برای دستیابی به رقابت، رشد تولید، نوآوری و افزایش کیفیت و قیمت منطقی خودرو‌های داخلی است.

به نظر شما در این شرایط واردات خودرو چقدر می‌تواند به بازار کمک کند؟

به نظر من واردات خودرو برگ برنده‌ای برای بازار خودرو است. با سرعت گرفتن واردات معقول و رفع موانع واردات خودرو کارکرده شاهد کاهش چشم‌گیر ناترازی در تولید و عرضه خودرو و رقابت‌پذیری در بازار خواهیم بود. البته رمز ثبات و توسعه صنعت خودرو در واگذاری مدیریت خودروسازان به بخش خصوصی توانمند است در غیر این صورت امکانی برای ادامه تولید و حیات خودروسازی ایران باقی نمی‌ماند.

در این بخش دولت چه نقشی باید ایفا کند؟

امروز واردات خودرو اقتصادی ایمن و استاندارد مطالبه عموم مردم از دولت است. به این جهت امیدواریم دولت برای این موضوع تدابیر درستی بیندیشد تا شاهد تغییرات بسیاری در صنعت خودرو به‌خصوص در بخش اصلاحات ساختاری و به نفع تولید و خریداران واقعی باشیم.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده