تاریخ: ۰۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۱۲
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۳۰۳۴

سد‌ها با ۴۸ درصد پرشدگی به استقبال پاییز رفتند

سد‌ها با ۴۸ درصد پرشدگی به استقبال پاییز رفتند
‌می‌متالز - رشد ۶درصدی ورودی آب به سد‌های کشور و رشد ۶درصدی خروجی آب از سد‌ها نسبت به سال آبی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ و به‌پایان رسیدن سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ با رشد ۱۲درصدی ذخایر سد‌ها نسبت به زمان مشابه سال قبل، از شاخصه‌های مهم سال آبیِ به پایان رسیده است.

به گزارش می‌متالز، در پایان سال آبی (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا سی‌و‌یکم شهریورماه ۱۴۰۳) در مجموع ۴۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون مترمکعب آب وارد سد‌های ایران شده که نسبت به ورودی ۳۹ میلیارد و ۴۵۰ میلیون مترمکعبی آب به سد‌ها در سال آبی قبل، رشدی ۶ درصدی داشته است.

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی و همچنین تولید انرژی برق‌آبی، ۳۹ میلیارد مترمکعب آب از سد‌های کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی ۳۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود ۲۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سد‌های کشور، ۴۸ درصد ظرفیت مخازن سد‌ها پُر و ۵۲ درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سد‌ها در روز سی‌ویکم شهریور ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون مترمکعب بود که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده رشد ۱۲ درصدی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده