تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۳۲۷۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۴۹ نفر آمار جان‌باختگان معدن طبس؛ محبوسان جزو فوت‌شدگان محسوب می‌شوند

۴۹ نفر آمار جان‌باختگان معدن طبس؛ محبوسان جزو فوت‌شدگان محسوب می‌شوند
‌می‌متالز - مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی گفت: در حادثه انفجار در معدن طبس تاکنون ۴۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، «محمدعلی آخوندی» مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حادثه انفجار در معدن طبس تاکنون ۴۹ تن جان خود را از دست داده‌اند.

وی افزود: رعایت مسایل ایمنی اصل بسیار مهم و مورد تاکید ما در امدادرسانی است چرا که هر لحظه امکان دارد با آزاد شدن گاز متان، حادثه دیگری رخ دهد.

آخوندی تصریح کرد: مسیر‌های دسترسی به کارگاه در بلوک C از دو جناح در حال بازگشایی است و عملیات تسریع شده و تیم‌های عملیاتی مشغول زغال‌برداری هستند و تیم‌های کمکی هم در منطقه حضور یافتند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان جنوبی بیان داشت: متاسفانه افرادی که در معدن گرفتار و محبوس هستند، جزو فوت‌شدگان محسوب می‌شوند.

آخوندی با اشاره به شرایط سخت تخلیه گاز متان و خروج کارگران فوتی تاکید کرد: باید آواربرداری انجام سپس گاز تخلیه شود تا عملیات جستجو برای بیرون کشیدن قربانیان ادامه یابد.

حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در یکی از تونل‌های معدن زغال‌ سنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیرو‌ها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و هشت گروه پنج نفره HSE از امدادگران تخصصی معادن زغال‌ سنگ از زمان وقوع حادثه تاکنون مشغول امدادرسانی هستند.

حوضه زغال‌دار طبس با وسعت بییش از ۳۰ هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی ۷۵.۲ میلیارد تن زغال‌ سنگ کک‌شو و حرارتی، غنی‌ترین و بزرگ‌ترین ناحیه زغالی ایران محسوب می‌شود.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده