تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۵۲
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۵۳۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مصدوم حادثه معدن طبس زندگی‌بخش می‌شود

مصدوم حادثه معدن طبس زندگی‌بخش می‌شود
‌می‌متالز - یکی از مصدومان حادثه انفجار معدن معدنجوی طبس که دچار مرگ مغزی شده، قرار است با رضایت خانواده‌اش به چندین نفر جان دوباره بخشیده و به جمع افرادی بپیوندد که بعد از مرگ زندگی می‌بخشند.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری فارس - خراسان جنوبی، وخیم بودن حال ۵ مصدوم حادثه معدن طبس سبب شد تا این مصدومان را به بیمارستان یزد منتقل کنند، اما نکته جالب توجه این است که یکی از مصدومان دچار مرگ مغزی شده و با رضایت خانواده‌اش قرار است اعضای بدنش به بیماران نیازمند اهداء شود.

آن طور که «سیدمحمد موسوی‌میرزایی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اعلام کرد: ۱۷ مصدوم حادثه معدن طبس با گازگرفتگی و کاهش اکسیژن خون به بیمارستان منتقل شدند.

وی گفت: از آنجایی که یکی از مصدومان دچار مرگ مغزی شده، با رضایت خانواده برای اهدای عضو به یزد منتقل شد.

موسوی گفت: این تصمیم به صلاحدید و هماهنگی‌های انجام شده با ستاد‌های بالادستی انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: از این مصدومان ۴ نفر حال مساعدی دارند و یک نفر از وضعیت وخیم برخوردار است.

حادثه انفجار معدن حوالی ساعت ۲۱ شنبه شب ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به دلیل تصاعد آنی گاز متان در معدن زغال‌ذسنگ شرکت معدنجو روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و تعدادی از نیرو‌ها دچار حادثه و محبوس شدند.

با توجه به غلظت گاز متان در تونل‌ها عملیات آواربرداری، تخلیه گاز، خارج کردن مصدومان و جان‌باختگان مرحله به مرحله پیش رفت و ابتدا از بلوک B شروع شد سپس امدادرسانی از روز یکشنبه در بلوک C که به گفته مسوولان، کانون اصلی انفجار بود، ادامه یافت.

بلافاصله بعد از وقوع حادثه وزیر کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون صنایع و معادن، رئیس جمعیت هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در منطقه حادثه دیده حضور یافتند.

مصدوم حادثه معدن طبس زندگی‌بخش می‌شود

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده