تاریخ: ۰۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۳۲
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۵۳۳۲۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور/ توسعه متوزان شکل بگیرد

تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در کشور/ توسعه متوزان شکل بگیرد
‌می‌متالز - دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع کشور از تولید ۳۰ میلیون تن فولاد در ایران خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمدباقر آقاعلیخانی امشب در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه تحریم‌های اقتصادی منجر به مشکلات زیادی در کشور شده است، اظهار داشت: تا زمانی که تحریم‌ها هست مشکلات اقتصادی ایران حل نخواهد شد و جز تکان دادن حوزه اقتصادی هیچ راهی وجود ندارد.

وی با اشاره به نام‌گذاری سال به عنوان رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری، آن را بیانگر اهمیت بخش اقتصادی کشور دانست و گفت: مسوولان در راستای تحقق فرامین رهبری تلاش کنند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع کشور تصریح کرد: اقتصاد کشور باید همگام با رشد اقتصادی جهان باشد و در شرایط نامناسب اقتصادی کشور، در موج تحولات تکنولوژی گم خواهیم شد.

وی ایجاد تغییر در سیاست‌های کلی اقتصادی کشور را ضروری برشمرد و بر توسعه اقتصادی متوازن در شهر‌ها و روستا‌ها تاکید کرد.

آقاعلیخانی مصوبات کارگروه رفع موانع تولید را لازم الاجرا و قانونی دانست و اظهار کرد: اجرایی نشدن مصوبات کارگروه مغایر قانون ستاد تسهیل کشور است.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی بیمار کشور افزود: در شرایط کنونی حاکم بر کشور، مدیران ادارات موظف‌اند فضا و بستر ورود سرمایه‌گذاری به استان را فراهم کنند.

این مسوول کشوری متذکر شد: همه ادارات باید با پروژه‌های در حال اجرا در استان همراهی داشته باشند.

وی بیان کرد: مدیران حتی الامکان مشکلات موجود بر سر موانع تولید را در استان حل و بستر روان‌سازی تولید را در کردستان فراهم کنند. 

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور ادامه داد: نباید اجازه داد اطراف مراکز استان‌ها صنعت شکل بگیرد، حاشیه‌نشینی آسیب‌های جدی به شهر‌ها وارد می‌کند.

وی یادآورشد: برای افزایش سطح رفاه و زندگی مردم باید توسعه متوازن و اشتغال ایجاد شود.

آقاعلیخانی میزان تولید فولاد جهان را یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: چین، آمریکا و هند بیشترین ذخایر تولید فولاد را دارند.

وی میزان تولید فولاد در ایران را ۳۰ میلیون تن ذکر کرد و گفت: تولید، استخراج و بهره‌برداری سنگ آهن گلابی (قروه) بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری استان است و می‌تواند بخش عظیمی از اشتغال استان را حل کند.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع کشور همچنین بر شکل‌گیری صنایع پایین‌دستی در استان تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده