تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۳۵۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۱۴ درصدی فعالیت اقتصادی در بندر شهید باهنر طی ۶ ماه گذشته

رشد ۱۴ درصدی فعالیت اقتصادی در بندر شهید باهنر طی ۶ ماه گذشته
‌می‌متالز - مدیر بندر شهید باهنر گفت: طی ۶ ماه گذشته با توجه به همکاری دستگاه‌ها از جمله گمرک در جهت ترخیص و واردات کالا شاهد رشد ۱۴ درصدی فعالیت اقتصادی در بندر شهید باهنر بودیم.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا محمد حسینی‌تختی مدیر بندر شهید باهنر در برنامه روی خط رادیو اقتصادی با بیان اینکه بندر سیریک یک بندر چند منظوره است که در خصوص تنوع کالایی با توجه به موقعیت جغرافیایی قرار گرفته در نزدیکی سواحل مکران است و به عنوان دومین بندر بزرگ استان هرمزگان بعد از شهید رجایی به شمار می‌رود گفت: توسعه این بندر با ۳۶ هکتار حوزچه پس کرانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هنوز خط ریلی در بندر سیریک ایجاد نشده، اما زیرساخت برای آن فراهم شده است گفت: با توسعه حوزه نفتی قطعا در آینده نزدیک این اتفاقات خواهد افتاد.

او اظهار کرد: بندرسیریک در نقطه شرق کشور قرار گرفته و در شهرستان سیریک واقع شده است که در همین راستا اقداماتی را در حوزه محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار و کوچک از طریق هیات عامل انجام دادیم همچنین سرمایه گذاری لازم را هم سازمان بنادر انجام داده است.

حسینی تختی اظهار کرد: بندر سیریک در دهانه ورودی تنگه هرمز قرار گرفته است و پتانسیل اقتصادی این بندر فراهم شده است چراکه موقعیت این بندر در ابتدای دریای عمان و بین امارات و عمان است و تمام ارتباطات حوزه خلیج فارس در اینجا قرار گرفته است.

مدیر بندر شهید باهنر با بیان اینکه هر ۶ ماه شاهد جهش‌های ۱۴ درصدی از طریق اقدامات موثر در این شاهد هستیم گفت: اقدامات انجام شده برای واردات خودرو و تغییر رویه‌های گمرکی از جمله اقداماتی بوده که زمینه ساز جهش‌های اقتصادی شده است. 

وی افزود: گمرکات ناظر شر ق بنادر هرمزگان و همچنین بندر شهید باهنر همکاری خوبی داشتند و با توسعه پس کرانه که از قبل صورت گرفته و زیرساخت‌هایی که وجود دارد به عنوان بندر چند منظوره شاهد بهبود و توسعه بندر شهید رجایی خواهیم بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده