تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۳۵۸۴
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کوچکی‌نژاد مطرح کرد:

تاکید بر اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن

تاکید بر اجرای قوانین مجلس در حوزه مسکن
‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت:مسئولین دولت چهاردهم باید اجرای قانون جهش تولید مسکن را به جد مد نظر قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال اجرای این قانون باشند.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی‌نژاد، با اشاره به ضرورت متوقف نشدن اجرای قانون جهش تولید مسکن و اعطای زمین به خانوار‌های داری ۳ یا ۴ فرزند در دولت چهاردهم گفت: مسکن یکی از نیاز‌های اصلی خانوار‌ها بوده و دولت‌ها باید تکالیف خود در قبال ساخت مسکن را به درستی انجام دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به دلیل اهمیت حوزه مسکن، مجلس قوانین موثر و متعددی را در این بخش به تصویب رساند، ادامه داد: از این رو مجلس قوانینی همچون جهش تولید مسکن، مالیات بر خانه‌های خالی و همچنین ساماندهی اجاره بهای مسکن را به تصویب رساند تا در این بخش اصطلاحا کار را تمام کرده باشد و به نوعی دست دولت را برای انجام امور محوله باز کند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: به موجب قانون جهش تولید مسکن دولت باید سالیانه یک میلیون مسکن بسازد و نباید فرصت زمانی لازم را از دست بدهد، چرا که هرگونه فرصت از دست رفته می‌تواند نیاز‌ها در بخش مسکن را تلنبار کرده و به نوعی کشور را در این حوزه دچار عقب ماندگی کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم و وعده‌های داده شده در این بخش اظهار کرد: به واقع مسوولین دولت چهاردهم تاکید بر قانون داشته و همچنین اجرای برنامه هفتم توسعه را مد نظر قرار داده اند که این مساله جای بسی خوشحالی دارد بنابراین به موجب همین قوانین، ساخت مسکن در کشور مد نظر بوده و دولت چهاردهم نیز باید در این بخش پیشگام باشد از این رو مسوولین دولت چهاردهم باید اجرای قانون جهش تولید مسکن را به جد مد نظر قرار داده و از ابتدای تشکیل دولت، به دنبال اجرای این قانون باشند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت خانواده، بیان کرد: به موجب این قانون هم باید به خانواده‌هایی که دارای ۳ یا ۴ فرزند بودند، دویست متر زمین در استان محل سکونت آنها داده شود، لذا دولت باید در جریان اقدامات خود در حوزه مسکن، به احکام قانونی جوانی جمعیت و خانواده توجه داشته و به تکالیف مهم در این بخش نیز عمل کند چرا که قطعاً ارائه زمین به خانوار‌ها می‌تواند نقش موثری در تحقق اجرای قانون جوانی جمعیت و خانواده داشته باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بنابراین دولت چهاردهم باید در راستای اجرای صحیح قانون جوانی جمعیت خانواده و همچنین تخصیص اعتبارات در این بخش اهتمام داشته باشد و وزیر راه نیز برای تسریع در تخصیص زمین به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر به تکالیف قانونی خود بپردازد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده