تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۳۷۷۷
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
موسوی با طرح پیشنهادی در خصوص تامین منابع مالی موثر و پایدار برای اجرای پروژه‌ها ساخت مسکن:

تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن‌سازی با رونق پیش فروش مسکن/ دولت با دید تسهیل گری و حمایتی قانون پیش‌فروش مسکن را اصلاح کند

تامین منابع مالی پروژه‌های مسکن‌سازی با رونق پیش فروش مسکن/ دولت با دید تسهیل گری و حمایتی قانون پیش‌فروش مسکن را اصلاح کند
‌می‌متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: حمایت از پیش‌فروش مسکن و ایجاد ضوابط اصولی برای جلب اعتماد عمومی در راستای افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های مسکن، مسیر بهینه و مناسبی برای تامین منابع مالی بوده و این امر موجب می‌شود سرمایه‌های سرگردان در بازار به سمت ساخت مسکن هدایت شده و مشکل دیرینه مردم نیز حل می‌‎شود.

به گزارش می‌متالز، سیدجمال موسوی، با اشاره به ضرورت افزایش سرعت ساخت مسکن در کشور گفت: یکی از راه‌های برون رفت از چالش‌های پیش روی بازار مسکن، افزایش ساخت مسکن و جبران کمبود‌ها در این بخش است. هم اکنون به دلایل متعدد از جمله پایین بودن سرعت تولید و ساخت خانه‌های طرح نهضت ملی مسکن، باعث شده مردم با چالش‌های مختلفی رو برو شده و حتی بخشی از آنها ناچار به انصراف از این طرح شدند.

این نماینده مردم در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: یکی از راه‌های افزایش سرعت در ساخت، تامین منابع مالی موثر و پایدار برای اجرای پروژه‌ها است. در شرایطی که بانک‌ها امکان یا توان پرداخت مناسب تسهیلات به ساخت مسکن را ندارند جذب سرمایه‌های خرد مردمی، یکی از راه‌های مناسب برای تامین منابع مورد نیاز و تمکیل پروژه‌ها است.

نماینده مردم ماهنشان و ایجرود در مجلس خاطرنشان کرد: حمایت از پیش‌فروش مسکن و ایجاد ضوابط اصولی برای جلب اعتماد عمومی در راستای افزایش مشارکت مردم در پروژه‌های مسکن، مسیر بهینه و مناسبی برای تامین منابع مالی بوده و این امر موجب می‌شود سرمایه‌های سرگردان در بازار به سمت ساخت مسکن هدایت شده و ضمن جلوگیری از رونق سوداگری در کشور، مشکل دیرینه مردم نیز حل می‌‎شود.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه قانون مرتبط با پیش‌فروش مسکن چندان نتوانسته مردم را به این سمت هدایت کند و با اقناع افکار عمومی اثری مثبت در بازار ایجاد کند، چون قانون فعلی پیش‌فروش مسکن بیشتر به منظور نظارت بر بازار و جلوگیری از کلاهبرداری جمعی طراحی شده و به جنبه‌های اقتصاد مسکن مانند تأمین مالی پروژه‌ها و نقش بانک‌ها و دستگاه‌های نظارتی در این خصوص توجه نکرده و اثر‌گذاری چندانی نداشته است.

موسوی عنوان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و با دید تسهیل گری در حوزه ساخت مسکن باید به قانون پیش‌فروش مسکن ورود کرده و ایرادات و خلاء آن را بررسی و رفع کرد و لذا این موضوع بهتر است از سوی دولت و به صورت لایحه انجام شود تا در مسیر اجرا نیز با مشکلی مواجه نشود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده