تاریخ: ۰۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۳۶۰۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

انگلیس قوانین جهانی را برای حفاظت از صنعت فولاد زیر پا می‌گذارد

انگلیس قوانین جهانی را برای حفاظت از صنعت فولاد زیر پا می‌گذارد
‌می‌متالز - وزیر امور خارجه تایید کرد که بریتانیا به منظور حمایت از فلزسازان داخلی، از قوانین بین‌الملل خارج می‌شود. آن ماری ترولیان، وزیر تجارت، تایید کرد که بریتانیا قوانین بین‌المللی را برای حمایت از فولادسازان داخلی زیر پا می‌گذارد.

به گزارش می‌متالز، اقداماتی که برای اعمال عوارض واردات اضافی بر فولاد به منظور دفاع از سازندگان بریتانیایی در برابر رقابت بین‌المللی انجام شده است، در هفته‌های اخیر با بحث‌هایی همراه بوده است. این اقدامات دفاعی تجاری تنها زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بریتانیا بتواند ضرر اقتصادی مادی ناشی از واردات ناعادلانه را اثبات کند.

با این حال، در مورد برخی از محصولات فولادی، وزیر بازرگانی تصمیم گرفت با استفاده از اختیارات نسبتاً جدید خود آنها را لغو کند.

خانم ترولیان گفت، این تصمیم برای برقراری موانع تجاری اضافی برای برخی از محصولات فولادی است. او گفت: «ما به این نتیجه رسیده‌ایم که حفظ این پادمان‌ها به نفع اقتصادی بریتانیاست.»

او گفت که بریتانیا اکنون خود را در برابر چالش‌های قانونی سایر اعضای سازمان تجارت جهانی، داور جهانی قوانین تجارت، باز گذاشته است. اگرچه او اضافه کرد که با شرکای تجاری کلیدی صحبت کرده است تا سعی کند از اقدامات تلافی جویانه جلوگیری کند.

در بسیاری از موارد، تولیدکنندگان فولاد از کشور‌هایی مانند چین، یارانه‌های بزرگ دولتی دریافت می‌کنند، که باعث تولید بیش از حد می‌شود و باعث می‌شود محصولات با قیمت‌های پایین در بازار‌های بین‌المللی عرضه شوند. با این حال، قوانین سازمان تجارت جهانی ایجاب می‌کند که کشور‌ها قبل از انجام اقدامات حمایتی باید نشان دهند که اقتصاد آنها از این واردات آسیب می‌بیند.

بریتانیا زمانی که بخشی از بازار واحد اتحادیه اروپا بود، از همان اقدامات بر مبنای قانونی متفاوت بهره برد، زیرا این بازار دارای طیف متفاوت و گسترده‌تری از تولید داخلی فولاد بود.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده