تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۳۷
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۳۶۴۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خودنمایی طلای رکورددار در مسیر پیشرفت هفتگی

خودنمایی طلای رکورددار در مسیر پیشرفت هفتگی
‌می‌متالز - قیمت جهانی طلا پس از ثبت رکورد، در مورد انتظارات برای کاهش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده، به سمت سومین افزایش هفتگی حرکت کرد.

به گزارش می‌متالز، این فلز گرانبها پس از اینکه آخرین داده‌های ایالات‌ متحده در مورد تورم و هزینه‌های مصرف‌کننده انتظارات را مبنی بر اینکه بانک مرکزی ایالات‌ متحده در مسیر کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه‌های آینده قرار خواهد گرفت، تقویت کرد، در حدود بالاترین حد خود معامله شد.

بر این اساس، شاخص قیمت مخارج مصرف شخصی اصلی، در ماه اگوست نسبت به ماه قبل ۰.۱ درصد افزایش یافت. درآمد شخصی اسمی ۰.۲ درصد افزایش یافت و نرخ پس‌انداز به ۴.۸ درصد کاهش یافت. بازدهی خزانه‌داری و دلار پس از قرائت‌ها کاهش یافت و به طلا کمک کرد تا زیان‌های قبلی را کاهش دهد.

فدرال رزرو هفته گذشته چرخش خود را با کاهش نیم درصدی آغاز کرد و معامله‌گران در سال جاری ۷۵ واحد دیگر را افزایش دادند. نرخ‌های پایین‌تر به نفع طلاست که بهره‌ای نمی‌دهد.

طلا در سال جاری به دلیل خوش‌بینی نسبت به کاهش نرخ و همچنین خرید قوی بانک مرکزی و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی که تقاضای این فلز را هدایت کرده است، تقریباً یک سوم افزایش یافته است. انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات‌ متحده که زمان برگزاری آن بسیار نزدیک است، می‌تواند برای بازار‌ها بسیار تأثیرگذار باشد.

بلومبرگ گزارش کرد که هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۶۶۹ دلارو ۳۵ سنت رسید و در مسیر افزایش ۱.۸ درصدی هفتگی قرار گرفت. نقره و پلاتین افزایش و پالادیوم کاهش یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده