تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۲:۵۶
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۵۳۹۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

معدن مس سیاستراگی نیمروز، نگینی در شرق کشور

معدن مس سیاستراگی نیمروز، نگینی در شرق کشور
‌می‌متالز - مدیر معدن مس سیاستراگی نیمروز گفت: معدن مس سیاستراگی یکی از معادن بسیار غنی با عیار بالاست وظرفیت سالیانه این معدن سه هزار تن کاتد مس است.

به گزارش می‌متالز، زند مدیر معدن مس سیاستراگی نیمروز با بیان اینکه این معدن در فاصله ۱۸۴ کیلومتری از مرکز شهرستان نیمروز واقع شده است افزود: وجود بستر مناسب برای اشتغال و بکارگیری نیرو‌های متخصص و افراد بومی در این معدن باعث شده تا انگیزه کار دو چندان شود.

میش‌مست مدیر اداره صنعت و معدن نیمروز هم گفت: استان سیستان و بلوچستان دارای معادن بسیار غنی و کمربندی از معادن است وشهرستان نیمروز ۹۷ درصد معادن شمال سیستان و بلوچستان را به خود اختصاص داده و دارای معادن آنتیموان و معدن مس جانجا و معدن مس سیاستراگی ست.

میش‌مست در ادامه افزود: بیشتر نیروی کار در معدن مس سیاستراگی افراد بومی خود منطقه و از روستای اومار در مجاورت این معدن هستند و در حال حاضر ۳۵۰ نفر به صورت مستقیم در این معدن مشغول فعالیت هستند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان هم گفت: با توجه به اینکه در استان این چنین ظرفیتی داریم باید از آن نهایت استفاده را ببریم البته نفع این کارخانه باید به استان برسد.

شریفی افزود: سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بی‌شماری دارد و می‌توان ادعا کرد، این نقطه از کشور در ایران و منطقه بهشت معدن شناسان و معدن‌کاو‌ها ست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما سیستان و بلوچستان

عناوین برگزیده