تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۴۶
بازدید: ۱۶
کد خبر: ۳۵۴۰۳۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
صبح امروز رقم خورد؛

استقبال وزیر صمت از معاون اول رئیس‌جمهور در ایروان/ حضور عارف در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا

استقبال وزیر صمت از معاون اول رئیس‌جمهور در ایروان/ حضور عارف در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا
‌می‌متالز - معاون اول رئیس‌جمهور با استقبال وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد و به تیم کشورمان برای حضور در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا پیوست.

به گزارش می‌متالز، «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس‌جمهور، به‌منظور شرکت در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا، امروز سه‌شنبه وارد شهر ایروان، پایتخت ارمنستان شد.

معاون اول رئیس‌جمهور، با استقبال آقای گریگوریان معاون نخست‌ وزیر ارمنستان و «سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران وارد فرودگاه بین‌المللی زوارتنوتس در ایروان شد.

معاون اول رئیس‌جمهور قرار است امروز با حضور در نشست روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا سخنرانی کند.

دیدار و گفتگو با برخی از نخست وزیران کشور‌های شرکت کننده در این اجلاس از دیگر برنامه‌های معاون اول رئیس‌جمهور در این سفر یک روزه است.

برنامه‌های وزیر صمت در سفر به ارمنستان

«سیدمحمد اتابک» وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران، نهم مهر ۱۴۰۳ در راس هیاتی وارد ارمنستان شد. افتتاح بزرگ‌ترین مرکز تجاری ایران در ازبکستان، جلسه هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی، امضای تفاهم‌نامه تهاتر کالا از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اجرا شده وی در این دو روز است.

دیدار و گفت گو با برخی از نخست وزیران کشور‌ها مختلف در زمینه مسایل دو جانبه و چند جانبه در حاشیه روسای دولت‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا از جمله اهداف مهم این تیم است.

اتابک در افتتاحیه بزرگ‌ترین مرکز تجاری ایران در ازبکستان بر اولویت جمهوری اسلامی ایران در توسعه روابط تجاری با همسایگان به‌ویژه ارمنستان تاکید کرد و گفت: افتتاح این مرکز اتفاق مهمی است که می‌تواند سرآغازی برای ارتقای اقتصادی دو کشور باشد.

وی با اشاره به اولویت این وزارتخانه در مقررات‌زدایی و رفع موانع تجاری توسط سازمان توسعه تجارت، بر عزم جدی وزارت صمت بر توسعه موافقت‌نامه‌های تجاری و تسهیل تجارت برای تجار و بازرگانان کشورمان تاکید کرد.

وزیر صمت در نشست تخصصی با فعالان اقتصادی گفت: رفع مشکل صدور ضمانت‌نامه بانکی صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی و رفع مشکل رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را از برنامه‌ها و اولویت‌های وزارت صمت برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل مناسب داخلی این موانع به زودی برطرف شوند.

گفتنی است، رشد سه برابری تجارت ایران و ارمنستان و دستیابی به صادرات بالغ بر ۷۰۰ میلیون دلار طی سال اخیر، رشد چند برابری اجرای پروژه‌های زیربنایی ایران در ارمنستان و اراده جدی دولت‌های دو کشور برای نیل به تجارت ۳ میلیارد دلاری، نوید شکوفایی روابط اقتصادی ایران با همسایه شمالی طی سال‌های پیش روی را می‌دهد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده