تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۲۵
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۴۱۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری امید سهم:

برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، تثبیت دامنه نوسان یک درصدی ضروری بود

برای جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، تثبیت دامنه نوسان یک درصدی ضروری بود
‌می‌متالز - مدیرعامل کارگزاری امید سهم، تداوم معاملات بورس با دامنه نوسان یک درصد را، در وضعیت فعلی و با توجه به ریسک‌های سیاسی، ضروری خواند.

به گزارش می‌متالز، «نادر خسروی» گفت: با توجه به وضعیت حاکم بر کشور و ریسک‌های سیاسی که بر سر بازار سایه انداخته، تصمیم اتخاذ شده بهترین اقدام بود، زیرا می‌بایست به منظور جلوگیری از ضرر و زیان سهامداران، همچنان معاملات بورس با دامنه نوسان یک درصد ادامه پیدا می‌کرد.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم افزود: فعلا بهتر است مدیران سازمان بورس نسبت به افزایش دامنه نوسان صبوری کنند و پس از حذف ریسک‌های سیاسی از سر بازار به سمت تغییر دامنه نوسان پیش بروند، البته این اقدام باید به صورت تدریجی در دستور کار قرار بگیرد.

او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که زمان مناسب برای افزایش دوباره دامنه نوسان چه موقعی است، گفت: در این زمینه نظر عموم سهامداران متفاوت از دید اغلب کارگزاران است. کارگزار‌ها به دنبال افزایش دامنه نوسان باز هستند تا بتوانند از طریق انجام معاملات خود اقدام به درآمدزایی کنند.

خسروی تغییر دامنه نوسان از دید سهامداران را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: در شرایط فعلی قیمت سهام شرکت‌ها به حدی افت کرده که دیگر جایی برای ریزش بیشتر سهام شرکت‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل کارگزاری امید سهم با بیان اینکه ارزش سهام برخی از شرکت‌های پتروشیمی و خودروساز‌ها بیش از ارزش فعلی آنها است، تاکید کرد: اعمال برخی سیاست‌گذاری‌ها باعث شد تا قیمت سهام این صنایع تحت تاثیر ریزش سنگین بازار، افت چشمگیری را تجربه کنند.

او ادامه داد: این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد که افت بیشتر بورس و سهام شرکت‌ها نوعی خیانت به اقتصاد تلقی می‌شود و نباید از هیچ اقدامی برای جلوگیری از نوسانات شدید بازار و ریزش شاخص بورس کوتاهی کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده