تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۹:۲۲
بازدید: ۲۶
کد خبر: ۳۵۴۱۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل سبدگردان فارابی:

محدودیت نوسان مانعی برای برون رفت از شرایط هیجانی و تصمیمات غیرعقلایی

محدودیت نوسان مانعی برای برون رفت از شرایط هیجانی و تصمیمات غیرعقلایی
‌می‌متالز - وحید حسن‌پور، مدیرعامل سبدگردان فارابی، گفت: گاه شرایط جهانی و مسائل و تکانه‌های سیاسی، بازار سرمایه را دچار نوسان می‌کند، در چنین شرایطی بهتر است سازمان بورس به جای تعطیلی بازار به محدود کردن دامنه نوسان اقدام کند.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل سبدگردان فارابی ضمن حمایت از تصمیم هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار، مبنی بر تثبیت دامنه نوسان بازار سهام، در محدوده مثبت و منفی یک درصد گفت: با توجه به تحولات اخیر، به طور قطع محدودسازی دامنه نوسان به منظور جلوگیری از بروز رفتار‌های هیجانی در بازار و همچنین حفظ منافع سهامداران اقدامی مناسب است.

او با بیان این‌که سیاست محدودیت دامنه نوسان، با هدف جلوگیری از ضررو زیان احتمالی سهامداران، اتخاذ شده است، تاکید کرد: وقتی بازار سرمایه، به دلیل افزایش ریسک‌های سیستماتیک، ممکن است از کنترل خارج شود، تصمیم‌گیران سازمان بورس، برای جلوگیری از شرایط هیجانی، تصمیم به اعمال محدودیت دامنه نوسان می‌گیرند تا شرایط فعلی کنترل شود.

حسن‌پور تاکید کرد: البته پس از بازگشت ثبات، سازمان بورس می‌تواند اقداماتی صورت دهد تا روند عرضه و تقاضا، قیمت‌ها را تعیین کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده