تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۴
کد خبر: ۳۵۴۲۵۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ایمن نبودن «معدنجو» تایید شد

ایمن نبودن «معدنجو» تایید شد
‌می‌متالز - دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی گفت: بازپرس پرونده «معدن‌جو»، قصور در زمینه ایمن نبودن این معدن را تأیید کرد.

به گزارش می‌متالز، حجت‌الاسلام علی نسائی‌زهان، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تحقیقات میدانی و با دقت در حال انجام است و کارشناسانی از مشهد و تهران در حال کارشناسی هستند.

به گفته وی کارشناسی دارای دو جنبه است که یک جنبه آن اعلام شده و قصور در زمینه نبود ایمنی در معدن را متوجه مسوولان معدن دانستند؛ جنبه بعدی این است که این قصور، درصد دارد و باید مشخص شود که متوجه کدام فرد یا افراد است و در این مورد در حال تحقیق هستند و نظرشان را به صورت مکتوب به قاضی پرونده اعلام می‌کنند. 

وی افزود: در نهایت افرادی که قصور متوجه‌شان باشد به دادسرا احضار و پاسخگوی موارد خواهند بود.

به گفته وی ما تابع قانون هستیم و انتشار تصویر و سایر اطلاعات متهمان در مسیر اتهام ممنوع است و بعد از اثباتِ موارد و اعلام نظر کارشناسی برای روشن شدن افکار عمومی نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی اضافه کرد: هدف ما این است که همه نظرات را ببینیم و عدالت واقعی اجرا شود.

همچنین بازرسی استان در حال تحقیق است تا بینیم کدام یک از دستگاه‌های استانی کوتاهی در این مورد داشته‌اند و نگرانی ما از تکرار این گونه حوادث است بنابراین از تمام مسوولان، نیرو‌های دخیل، حراست و بازرسی‌ها در ادارات می‌خواهیم که نظارت‌های ویژه‌ای بر قانونی پیش رفتن روند کار‌ها داشته باشند.

حادثه انفجار ناشی از نشت گاز در معدن زغال سنگ «معدنجو» طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ روی داد که ۲ بلوک B و C تحت تاثیر قرار گرفتند و براساس آخرین آمار رسمی در آن نوبت کاری ۶۵ نفر از معدنکاران دچار حادثه و محبوس شدند.

عملیات امدادی برای خارج کردن معدنکاران گرفتار در معدن تا صبح چهارشنبه چهارم مهرماه ادامه یافت و در مجموع پیکر‌های ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد همچنین این حادثه ۱۶ مصدوم داشت که با مرگ مغزی سه نفر، شمار جانباختگان به ۵۲ نفر افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده