تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۵۹
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۴۳۵۸
سرویس خبر : اجتماعی

اولین مرحله آزمون آمادگی جسمانی گردان ۱۰۴ الی‌بیت‌المقدس برگزار شد

اولین مرحله آزمون آمادگی جسمانی گردان ۱۰۴ الی‌بیت‌المقدس برگزار شد
‌می‌متالز - اولین مرحله آزمون آمادگی جسمانی گردان ۱۰۴ الی‌بیت‌المقدس با هدف سنجش سلامتی و آمادگی جسمانی بسیجیان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، اولین مرحله آزمون آمادگی جسمانی گردان ۱۰۴ الی‌بیت‌المقدس حوزه مقاومت بسیج شهید بقایی، سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ با حضور بسیجیان گردان ۱۰۴ الی‌بیت‌المقدس، در سالن چند‌منظوره تربیت‌ بدنی دویست‌ دستگاه برگزار شد. 

این آزمون سراسری با هدف شناخت و تعیین میزان آمادگی جسمانی، سلامت جسم، شناسایی بیماری‌ها و تعیین محدودیت‌های ورزشی برای افراد دارای شرایط خاص پزشکی برپا شد.

ارتباط آمادگی جسمانی با وزن و سلامتی بدن مستقیم و انکارناپذیر است. از مهم‌ترین فواید آمادگی جسمانی می‌توان به: سلامت روان و آرامش ذهنی، بهبود زندگی سالم و مدیریت درد عضلانی اشاره کرد که، هر کدام به تنهایی تاثیر به سزایی بر سلامت جسم و روان می‌گذارند. 

در این آزمون پس از تعیین قد و وزن، فرد از سوی پزشک معاینه شده و از افرادی که دارای مشکلاتی مانند فشار خون و دیابت هستند، شناسایی و در پرونده ثبت می‌شود. دو ۴۵ متر، دراز و نشست و شنا سوئدی مواردی بودن که از سوی کارشناسان واحد تربیت‌ بدنی برای ارزیابی بسیجیان در نظر گرفته شد.

در ادامه سروان پاسدار مجتبی رضایی معاون عملیات سپاه ناحیه امام علی (ع) ضمن تسلیت شهادت سید مقاومت دبیرکل فقید حزب‌الله لبنان و تبریک اجرای عملیات غرورآفرین وعده‌ی صادق دو، آمادگی جسمانی را شاکله‌ی زندگی سالم دانست و افزود: از صدر اسلام به انجام ورزش‌های مختلف به ویژه تیراندازی، شنا و اسب‌سواری توصیه شده است. این همه تاکید، برای حفظ سلامت روح و جسم است. مطمئنا در شرایطی که زندگی به سمت ماشینی شدن در حرکت است، نباید اهمیت انجام ورزش فراموش و یا کم‌رنگ شود.

رضایی گریزی هم به اجرای عملیات وعده‌ی صادق دو زد و ادامه داد: در عملیات وعده‌ی صادق یک، جهانیان به قدرت اول نظامی منطقه یعنی ایران مقتدر پی بردند. این عملیات موشکی مقتدرانه بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین عملیات موشکی و نظامی بر علیه یکی از متحدان آمریکای جنایتکار است. رژیم کودک‌کش صهیونیستی میهمان کشور ایران شهید اسماعیل هنیه را در حالی که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور حضور داشتند را به شهادت رساند. در اینجا رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) از واژه‌ی خون‌خواهی استفاده کردند. شهادت سیدحسن نصرالله نشان داد که گفتگو و اعتماد به دشمن در انجام اقدامات خصمانه او تغییری ایجاد نخواد کرد. دشمن وعده داده بود، پس از به شهادت رساندن شهید هنیه، میان غزه و رژیم صهیونیستی آتش‌بس برقرار می‌کند. اما بازهم وعده‌ی دروغین داد و در حرکتی ناجوانمردانه، سید مقاومت را به همراه جمعی از یارانش به شهادت رساند. اجرای عملیات وعده صادق دو هیمنه پوشالی دشمن صهیونیستی را شکست. 

معاون عملیات سپاه ناحیه امام علی (ع)، حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی را هدف مقدس نیرو‌های مسلح کشور دانست و افزود: ایران مقتدر در ابعاد مختلف نظامی امنیتی و در رسته‌های پیاده، هوایی، دریایی و موشکی در دنیا شناخته شده است و بر سر امنیت با هیچ ابرقدرتی معامله نمی‌کند و تا پای جان برای آزادی قدس شریف ایستادگی می‌کنیم. موشک‌های ایران اقصی نقاط سرزمین‌های اشغالی و همراهان دشمنان در منطقه را نشانه گرفته‌اند و با اشاره‌ی فرمانده کل قوا، وجب به وجب را موشک‌باران می‌کنیم. بسیجیان و آحاد جامعه در شرایط امروز باید هوشیار باشند و اسیر اخبار جعلی و وارونه جلوه دادن حقیقت نشوند. فضای مجازی در اختیار دشمن است و بی‌رحمانه در حال تخریب اذهان جوانان و مردم و ایجاد یاس و ناامیدی است. در چنین شرایطی، اطلاع‌یابی از مراجع داخلی و معتبر به کسب اخبار صحیح و مبتنی بر واقعیت می‌انجامد.

عناوین برگزیده