تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۴۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در میان ۱۲ شرکت تامین سرمایه؛

"تماوند" دارای بیشترین سهم تامین مالی/ ثبت انتشار اوراق ۷ هزار میلیارد تومانی "تماوند"

‌می‌متالز - شرکت تأمین سرمایه دماوند بیشترین تعهد انتشار اوراق و تأمین مالی را با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رساند و توانست رتبه اول را در میان رقبای خود به دست آورد.

به گزارش می‌متالز، شرکت‌های تأمین سرمایه نقش مهمی در بازار‌های مالی ایفا می‌کنند. این شرکت‌ها به تأمین مالی پروژه‌ها و کسب‌وکار‌ها کمک می‌کنند و معمولاً خدماتی مانند مشاوره مالی، تأمین مالی از طریق انتشار اوراق بهادار و مدیریت دارایی‌ها را ارائه می‌دهند. شرکت‌های تأمین سرمایه می‌توانند به شرکت‌ها کمک کنند تا از طریق انتشار اوراق بهادار (مانند سهام و اوراق قرضه) سرمایه جذب کنند. این فرآیند شامل تحلیل نیاز‌های مالی، مشاوره در مورد ساختار مالی، ایجاد مستندات، توزیع و فروش اوراق است.

تأمین مالی می‌تواند از طریق وام انجام شود، به این معنا که شرکت‌ها می‌توانند وام‌هایی از بانک‌ها یا موسسات مالی دریافت کنند. شکل دیگر تأمین مالی از طریق جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران خصوصی یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری و استفاده از پلتفرم‌های تأمین مالی جمعی برای جذب سرمایه از عموم مردم است.


نقش شرکت‌های تأمین مالی معمولا به عنوان واسطه است و با ارائه مشاوره و استراتژی‌های مالی مناسب، می‌توانند ریسک‌های مالی را کاهش دهند. همچنین با استفاده از شبکه‌های ارتباطی و تجربیات خود، شرکت‌های تأمین سرمایه می‌توانند دسترسی به سرمایه‌گذاران را تسهیل کنند. 

به صورت کلی، شرکت‌های تأمین سرمایه با ارائه خدمات مشاوره‌ای و تأمین مالی، به رشد و توسعه کسب‌وکار‌ها کمک می‌کنند. با توضیحات گفته شده می‌خواهیم به عملکرد شرکت‌های تأمین سرمایه نگاهی داشته باشیم.

بازه زمانی که شرکت‌های تأمین سرمایه را مورد بررسی قرار داده‌ایم مربوط به فروردین‌ماه ۱۴۰۳ تا مهرماه ۱۴۰۳ است. شرکت‌های تأمین سرمایه دماوند، لوتوس پارسیان، خلیج فارس، امید، کاردان، تمدن، کیمیا، سپهر، بانک ملت، نوین، بانک مسکن و امین مجموع بهای تمام‌شده‌ای که جهت تعهد انتشار اوراق شرکتی در بازار سرمایه و تأمین مالی انجام داده‌اند برابر با مبلغ ۲۲ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان بوده است.

در این بین شرکت تأمین سرمایه دماوند در این بازه زمانی بیشترین تعهد انتشار اوراق و تأمین مالی را با مبلغ ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به ثبت رساند و توانست رتبه اول را در میان رقبای خود به دست آورد. از میان ۱۲ شرکت نام برده‌شده تأمین سرمایه دماوند سهم ۳۰ درصدی را از این تأمین مالی در اختیار داشته است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده