تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۱۵
کد خبر: ۳۵۴۵۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سهم ۴ درصدی بودجه عمرانی در نیمسال/ درآمدها۳۰۰ همت رشد کرد

سهم ۴ درصدی بودجه عمرانی در نیمسال/ درآمدها۳۰۰ همت رشد کرد
‌می‌متالز - با توجه به بررسی‌های انجام شده در خصوص عملکرد ۶ ماهه بودجه سال ۱۴۰۳ و مقایسه آن با عملکرد ۵ ماه اول سال، شاهد رشد ۳۰۰ هزار میلیاردی درآمد‌ها در شهریور بوده‌ایم در عین حال سهم بودجه عمرانی از مصارف شش ماه گذشته، تنها ۴ درصد و معادل ۶۵ هزار میلیارد بوده است.

به گزارش می‌متالز، با توجه به گزارشات عملکرد بودجه در بازه‌های پنج ماهه و شش ماهه، در این بازه زمانی به ترتیب شاهد کسری ۷۵.۵ و ۶۱ هزار میلیارد تومانی بودجه دولت بوده‌ایم.

بر همین اساس منابع دولت تا پایان مردادماه، ۹۷۱.۵ هزار میلیارد تومان بوده است که این رقم تا پایان شهریور حدود ۳۰۵ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است. به این ترتیب منابع وصولی دولت در شش ماهه سال ۱۴۰۳ به یک هزار و ۲۷۷ هزار میلیارد تومان رسیده است.

سهم ۴ درصدی بودجه عمرانی در ۶ ماهه ۱۴۰۳

در حوزه مصارف نیز شاهد رشد حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومانی هزینه‌ها طی یک ماه بودیم. براین اساس رقم مصارف تا پایان مرداد هزار و ۴۷ هزار میلیارد تومان بوده است که تا پایان شهریورماه این رقم تا هزار و ۳۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

در همین بازه زمانی رقم اعتبارات هزینه‌ای که عمده آن شامل حقوق و دستمزد است، از ۸۹۴ هزار میلیارد تومان به هزار و ۱۷۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در حوزه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای نیز شاهد پرداخت تنها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان منابع در شهریور ماه بوده‌ایم. به این ترتیب سهم بودجه عمرانی از مصارف شش ماهه تنها ۴ درصد بوده است.

جدول مصارف بودجه سال ۱۴۰۳ در پنج ماهه و شش ماهه سال ۱۴۰۳ به شرح زیر است (ارقام به هزار میلیارد تومان):

بودجه 1403 ,
منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده