تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۰
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۲۰۱
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد:

سرمایه‌گذاری کلان در صنعت فولاد؛ دستاورد بزرگ فولاد هرمزگان

سرمایه‌گذاری کلان در صنعت فولاد؛ دستاورد بزرگ فولاد هرمزگان
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان گفت: یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری‌های سه سال گذشته صنعت فولاد کشور توسط فولاد هرمزگان انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، عطاالله معروفخانی با اشاره به سرمایه‌گذاری کلان این شرکت در صنعت فولاد کشور گفت: در شرایط تحریمی کشور یکی از چالش‌هایی که امروزه با آن مواجه هستیم ریسک سرمایه‌گذاری است، با این حال شرکت فولاد هرمزگان به عنوان بزرگترین شرکت گروه فولاد مبارکه، توانسته است دستاوردی بزرگ طی ۳ سال گذشته یعنی سرمایه‌گذاری بالغ بر ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون یورو را به ثبت برساند و در مسیر توسعه صنعت فولاد کشور گام بردارد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: هم‌اکنون میزان بودجه عمرانی کشور در سال ۱۴۰۳ رقمی حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان بوده، اما سرمایه‌گذاری فولاد هرمزگان بالغ بر ۳۰ درصد این رقم است. در مقایسه دیگر، بودجه در نظر گرفته شده برای شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۳ حدود ۷ هزارو ۶۰۰ میلیارد تومان است؛ بنابراین سرمایه‌گذاری کلان فولاد هرمزگان که در ۳ سال اخیر انجام شده، ضمن بالا بردن میزان سرمایه در استان، روی اقتصاد ملی تاثیر گذاشته و اشتغال‌‎زایی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

به گفته وی، فولاد هرمزگان از ابتدای پیوستن به گروه فولاد مبارکه طی سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۰ هیچ‌گونه طرح توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری جدی در این شرکت آغاز نکرده بود، اما از سال ۱۴۰۰ و تغییر سیاست و خط مشی این مدیریت مجموعه، سرمایه‌گذاری کلان در فولاد هرمزگان صورت گرفت تا بتواند در مسیر توسعه کشور و خودکفایی صنعت فولاد و صنایع پایین‌دستی کشور گام بردارد.

فولاد هرمزگان، سردمدار اشتغال‌زایی در استان هرمزگان

معروفخانی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم و مورد تاکید مقام معظم رهبری که طی چند سال گذشته از سوی ایشان مطرح شده است، جهش تولید و اشتغال‌زایی است که در این زمینه شرکت فولاد هرمزگان نیز با فراهم کردن زمینه برای اشتغال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم، در نظر دارد با راه‌اندازی طرح‌های توسعه‌ای، میزان اشتغال خود را به بیش از ۸ هزار نفر برساند. ضمن اینکه فولاد هرمزگان با تولید ۳.۳ میلیون تن فولاد سهم ۳۳ درصدی در تولید ۱۰ میلیون تنی فولاد استان هرمزگان خواهد داشت. همچنین با بهره‌برداری از واحد نورد گرم، این شرکت به نخستین تولیدکننده محصولات پایین‌دست در استان هرمزگان تبدیل خواهد شد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: فولاد هرمزگان در سال‌های اخیر لیدر اجرای پروژه‌های توسعه‌ای صنعت فولاد کشور بوده و در راستای سیاست‌های کلان کشور به ویژه سند چشم‌انداز بیست‌ساله کشور در افق ۱۴۰۴ مبنی بر دستیابی به ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد گام برداشته است. در این میان سهم استان هرمزگان ۱۰ میلیون تن در نظر گرفته شده است و شرکت فولاد هرمزگان نیز وظیفه خود دانسته با توجه به نیاز کشور برای سرمایه‌گذاری، افزایش تولید فولاد و اشتغال‌زایی به دنبال اجرای ۸ پروژه بزرگ توسعه‌ای باشد. این پروژه‌ها شامل احداث مدول سوم آهن اسفنجی به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، احداث واحد دوم گاز‌های صنعتی، احداث سیلو‌های ذخیره‌سازی آهن اسفنجی، احداث مگا مدول احیا مستقیم ستاره سیمین هرمز به ظرفیت ۱.۷۲ میلیون تن، افزایش ظرفیت فولادسازی از ۱.۵ به ۳.۳ میلیون تن، احداث واحد ریخته‌گری و نورد پیوسته به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن، احداث مدول چهارم احیا مستقیم به ظرفیت ۱.۶ میلیون تن و احداث واحد سوم گاز‌های صنعتی است.

به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها توسط فولاد هرمزگان، ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۵ میلیون تن، تختال فولادی ۳.۳ میلیون تن و ورق گرم به ۱.۷ میلیون تن خواهد رسید.

منبع: فولاد هرمزگان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده