تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۰۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد هرمزگان خبر داد:

کسب درآمد ۱۴ همتی فولاد هرمزگان در ۵ ماهه نخست امسال/ رشد ۷ درصدی درآمد صادراتی هرمز در شرایط رکود بازار صادراتی

کسب درآمد ۱۴ همتی فولاد هرمزگان در ۵ ماهه نخست امسال/ رشد ۷ درصدی درآمد صادراتی هرمز در شرایط رکود بازار صادراتی
‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان از کسب درآمد ۱۴ هزار میلیارد تومانی ”۱۴ همتی” هرمز و رشد ۷ درصدی درآمد حاصل از صادرات طی ۵ ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عطالله معروفخانی مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان این مطلب در ادامه افزود: میزان درآمد ۱۴ همتی “هرمز” در شرایطی به ثبت رسیده است که بازار فروش داخلی و صادراتی فولاد در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد و تب و تاب فروش در بازار داخلی و صادراتی فروکش کرده است.

به گفته وی، در نگاهی دقیق‌تر، میزان فروش شرکت فولاد هرمزگان در مدت ۵ ماهه اول امسال که عدد ۱۴ همت را به ثبت رسانده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با رشد ۱۶ درصدی همراه شده است؛ همچنین میزان فروش داخلی این شرکت نیز به میزان ۸۸۴۴ میلیارد تومان در مدت زمان یاده شده بود که با افزایش ۲۱.۶ درصدی فروش نسبت به ۵ ماهه اول سال گذشته همراه شده است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: در همین حال میزان درآمد صادراتی فولاد هرمزگان طی ۵ ماه نخست امسال به ۵۳۱۱ میلیارد تومان رسیده که حاکی از رشد ۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال پیش است.

به گفته معروفخانی، این میزان از رشد درآمد فروش شرکت فولاد هرمزگان در حالی بدست آمده است که در شرایط فعلی شاهد چالش‌ها و مشکلات بسیاری در صنعت فولاد کشور هستیم که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به اعمال محدودیت‌های برق اشاره کرد که سبب شده تا میزان تولید بسیاری از فولادساز‌ها کاهش یابد و در نهایت میزان بهره‌وری شرکت‌ها را با تهدید روبرو سازد. همچنین نکته دیگر تفاوت نرخ ارز سامانه سنا و بازار آزاد است که باعث کاهش چشمگیر حاشیه سود فولادساز‌ها شده است.

وی در پایان عنوان کرد: با وجود تمام مشکلات، نیرو‌های متخصص و تلاشگر شرکت فولاد هرمزگان توانسته‌اند در جبهه تولید صنعت فولاد خوش بدرخشند و با تولید مداوم، زمینه را برای فروش محصولات فولاد هرمزگان در بازار داخلی و خارجی فراهم کنند.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده