تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۸
کد خبر: ۳۵۰۲۰۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان خبر داد:

بومی‌سازی لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب شرکت فولاد هرمزگان

بومی‌سازی لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب شرکت فولاد هرمزگان
‌می‌متالز - کارشناسان فولاد هرمزگان با کمک سازندگان داخلی، لودسل‌های واحد ریخته‌گری و ذوب این شرکت را بومی‌سازی کردند و بیش از ۵۸ هزار دلار صرفه‌جویی ارزی به ارمغان آوردند.

به گزارش می‌متالز، کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان ضمن اعلام این خبر گفت: بومی‌سازی به معنای توانمندی در ساخت قطعات، دست‌یابی به فناوری و صاحب‌نام شدن در تولید تجهیزات و خودکفایی به‌واسطه دانش فنی است.

سیدمهدی رحمتی‌مقدم، با بیان اینکه اهداف بومی‌سازی در این شرکت در بالاترین سطح تحقق یافته است، ادامه داد: یکی از اهداف اصلی بومی‌سازی استفاده حداکثری از توان فنی و علمی شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده داخلی است. در این راستا، متخصصان فولاد هرمزگان با همکاری شرکت‌های سازنده داخلی توانستند لودسل ۱۰۰ تنی مربوط به لدل‌تارت واحد ریخته‌گری و همچنین ترانسفرکار‌های پاتیل واحد ذوب را بومی‌سازی کنند.

وی با بیان اینکه لودسل‌ها یکی از قطعات حساس به شمار می‌رود و وظیفه اندازه‌گیری وزن ذوب پاتیل مواد مذاب را بر عهده دارد، گفت: این لودسل‌ها ساخت شرکت SCHENCK PROCESS آلمان بودند که تأمین آن به‌دلیل تحریم‌ها بسیار سخت و زمان‌بر بود.

رحمتی‌مقدم اضافه کرد: در این خصوص، با طی مراحل فنی، مهندسی معکوس و شناسایی سازندگان، توانستیم ساخت این لودسل‌ها را شروع کنیم و تمامی مراحل بازرسی‌های در حین ساخت و تست‌های نهایی را با موفقیت به پایان برسانیم.

به گفته کارشناس نگهداری و تعمیرات ریخته‌گری و ارسال محصول شرکت فولاد هرمزگان، بعد از اینکه لودسل‌ها از نظر عملکرد مورد تأیید قرار گرفت، در محل موردنظر نصب و با موفقیت بهره‌برداری شد. این در حالی است که بازرسی‌های واحد تعمیرات نشان می‌دهد لودسل‌های بومی‌سازی‌شده از عملکرد قابل‌قبولی برخوردارند.

وی میزان صرفه‌جویی ارزی این بومی‌سازی را ۵۸ هزار و ۳۱۰ دلار اعلام و اظهار کرد این موفقیت در سایه همکاری واحد بومی‌سازی، تعمیرات ناحیه ریخته‌گری، واحد خرید و شرکت‌های سازنده داخلی محقق شده و قابل‌تقدیر است.

منبع: فولاد هرمزگان

عناوین برگزیده