تاریخ: ۱۶ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۴۶۷۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
محمودی نشست کمیته حمایت از کالای ایرانی را تشریح کرد:

از رصد ارز تخصیص به صنعت خودرو تا رفع انتقادات مردم

از رصد ارز تخصیص به صنعت خودرو تا رفع انتقادات مردم
‌می‌متالز - رئیس کمیته حمایت از کالای ایرانی، گفت: باید مشخص شود ارز تخصصی به صنعت خودرو صرفه اقتصادی، عدم هدر رفت منابع، افزایش کیفیت، ارتقاء تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول و رضایت مصرف‌کنندگان را به همراه داشته است یا خیر.

به گزارش می‌متالز، مرتضی محمودی رئیس کمیته نظارت بر نحوه اجرای قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی، در تشریح نشست امروز (دوشنبه ۱۶ مهرماه) این کمیته، گفت: بر اساس وظایف خود در کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس شورای اسلامی کمیته‌هایی ذیل کمیسیون تشکیل شده که باید وظایف خود را پیگیری و گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور در خصوص اجرای قوانین مطرح در کمیسیون دریافت کنیم تا اگر ترک فعل و کوتاهی صورت گرفته آنها را بررسی و اگر قوانین به اصلاح نیاز دارند از طریق صحن مجلس آنها را اصلاح نماییم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، افزود: دستور کار نشست امروز بررسی استراتژی‌های رقابتی شدن صنعت خودرو در کشور و همچنین بررسی نحوه هزینه کرد ارز تخصصی به خودروسازان در سال‌های اخیر بود.

وی با تاکید بر اینکه باید ارز تخصصی به صنعت خودرو به ویژه دو خودرو ساز بزرگ کشور که عدد بالایی دارد شفاف شود، عنوان کرد: باید مشخص شود ارز تخصصی به صنعت خودرو صرفه اقتصادی، عدم هدر رفت منابع، افزایش کیفیت، ارتقاء تولید، کاهش قیمت تمام شده محصول و رضایت مصرف کنندگان را به همراه داشته است یا خیر.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه از مدیران دو خودرو ساز بزرگ کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت، بانک مرکزی، دیوان محاسبات، سازمان برنامه و بودجه و مرکز پژوهش‌ها برای حضور در جلسه کمیته حمایت از کالای ایرانی دعوت شده بودند، ادامه داد: مرکز پژوهش‌های مجلس در این نشست گزارش خود را ارائه کرد و چالش‌های پیش روی صنعت خودرو، نارضایتی مردم، فاصله عمده کیفیت خودرو با محصولات خارجی و عدم حل این مشکل و رفع دغدغه مردم، قرعه‌کشی‌ها و حاشیه سود آن از جمله مسائل مطرح شده بودند.

محمود با بیان اینکه انتقاد مردم در خصوص مشکلات صنعت خودرو به سمت دولت رفته و برای رفع این انتقادات برنامه درستی نداشته‌ایم، عنوان کرد: فاصله قیمتی کارخانه تا بازار و از بازار تا قیمتی که خودرو به دست مردم می‌رسد یکی از موضوعات مهم مطرح شده بود.

وی با تاکید بر اینکه گزارش‌ها و آمار‌های مسوولین دعوت شده را شنیدیم و مقرر شد مرکز پژوهش‌ها پیرامون مباحث و چالش‌های مطرح شده جمع‌بندی تهیه کنند، تصریح کرد: نشست بعدی کمیته حمایت از کالای ایرانی با حضور مسوولین دولتی و بخش منتقد جامعه نسبت به حوزه خودرو مانند پژوهشکده، اندیشکده‌ها و اساتید دانشگاهی برگزار می‌شود تا منجر به تهیه گزارشی برای ارائه به صحن علنی مجلس شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده