تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۴۴
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۴۷۲۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

متاهلان و خانواده‌های دارای فرزند در اولویت دریافت واحد‌های نهضت ملی مسکن

متاهلان و خانواده‌های دارای فرزند در اولویت دریافت واحد‌های نهضت ملی مسکن
‌می‌متالز - مدیرکل راه وشهرسازی گفت: متقاضیان متاهل و خانواده‌های دارای فرزند که در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند در اولویت تحویل واحد‌های مسکونی هستند.

به گزارش می‌متالز، نهضت ملی مسکن که به عنوان یک هدف اصلی و اساسی در دولت سیزدهم آغاز شد و عملیات ساخت آن در شهر‌های مختلف از سال ۱۴۰۱ کلید خورد. حدود ۶ میلیون نفر از طریق سامانه طرح‌های مسکن حمایتی در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۴ میلیون نفر مشمول و حدود یک میلیون نفر هم به عنوان متقاضی موثر شناخته شده‌اند که از این تعداد هم حدود ۷۵۰ نفر اقدام به پرداخت آورده کرده‌اند.

۲۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن تاکنون تحویل شده است

طبق اعلام مسعود بیات‌منش معاون مسکن و ساختمان وزیر راه‌وشهرسازی در همان سال‌ها حدود ۶ میلیون متقاضی مسکن در سامانه مسکن حمایتی ثبت‌نام کردند و در پالایش‌هایی که انجام شد، یک میلیون و ۸۰۰ هزار متقاضی به عنوان متقاضیان واجد شرایط شناخته شدند. از این تعداد واجدان شرایط، تعداد یک میلیون نفر موثر بودند که در حدود ۷۵۰ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام دادند.

بیات‌منش ادامه داد: برای ۲۵۰ هزار متقاضی موثر باقی‌مانده از یک میلیون نفر متعهد شده، منتظر هستیم تا منابع مالی بانکی تأمین شود تا کار ساخت این واحد‌ها را نیز آغاز کنیم.

به گفته سرپرست مسکن‌وساختمان از حدود ۵ سال گذشته تاکنون، برای متقاضیان موثر مسکن که در سامانه مسکن حمایتی واجد شرایط شناخته شدند، ۳۸۰ هزار واحد عملیاتی و اجرایی شده و ۲۰ هزار واحد از واحد‌های آغاز شده به مردم تحویل داده شده است.

در همین زمینه جنتی مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران گفت: در پالایش تمامی متقاضیان (اعم از مجرد و متاهل) تخصیص پروژه در هر استان و سرپرست خانواده است.

وی ادامه داد: در بین متقاضیان متاهل و سرپرست خانواده نیز، اولویت با خانواده‌های است که بعد خانوار بیشتری دارند.

او گفت: چنانچه در بین این خانواده‌ها بعد جمعیتی یکسان باشد، اولویت با خانواده‌های است که زودتر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کرده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده