تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۴۷۳۵
سرویس خبر : اجتماعی

توضیحات حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران

توضیحات حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران
‌می‌متالز - در جریان حادثه مرگ یک کارگر در معدن زغال سنگ طزره که حوالی ساعت ۱۳ روز گذشته (۱۶ مهرماه) اتفاق افتاد؛ منابع کارگری در این واحد معدنی به تشریح جزئیات این حادثه پرداختند.

توضیحات حادثه معدن زغال سنگ طزره از زبان کارگران

به گزارش می‌متالز، یک منبع کارگری در معدن زغال سنگ طزره با بیان اینکه در حادثه دیروز، شماری از کارگران از جمله دو نفر به عنوان کارگر خدمات تونل در بخش ترانسفورت واگن در داخل تونل مشغول کار بودند به ایلنا گفت: این حادثه در آخر «پست یک» تونل «مادر» رخ داده که در نتیجه آن یکی از کارگران بنام «محمدمهدی پاکدل» با ۵۱ سال سن و ۱۸ سال سابقه کار جان خود را از دست داد.

او با بیان اینکه ایمنی در معادن زغال سنگ به ویژه معادنی که تحت مسوولیت پیمانکاران فعالیت دارند رعایت نمی‌شود، افزود: مرحوم پاکدل از کارگران پیمانکاری معدن بود که پیش از این در بخش استخراج فعالیت داشت، اما به دلیل مشکلات ریوی ناشی از استنشاق گرد وخاک زغال سنگ، وی چندین سال بود که مسوولیت خدمات ترانسفورت واگن را بر عهده داشت.

او در تکمیل گفته‌های خود در خصوص علت وقوع این حادثه گفت: مرحوم پاکدل به همراه یکی از همکاران در اکلن وینچ (کشنده‌های سیم بکسلی در معادن شیب دار) در حال انداختن قلاب «وینج» به پشت «رولیک» ریل برای انتقال واگن به نقطه بالاتر بود که ناگهان یکی از واگن‌های در حال حرکت از خط ریل خارج شده وبا برخورد به مرحوم پاکدل او را به دیواره تونل می‌کوبد و در نتیجه، وی از نواحی مختلف بدن از جمله قفسه سینه دچار آسیب دیدگی جدی می‌شود.

طبق اظهارات یکی دیگر از کارگران، بعد از وقوع حادثه سریعا به امدادگران و نیرو‌های امداد و نجات اطلاع‌رسانی شد و آنان سریعا خود را به محل حادثه رساندند، اما امکانات آنان برای حوادث این چنینی بسیار محدود بود و وی در بیمارستانی در دامغان جان خود را از دست داد.

این کارگر در پایان گفت: جدا از کمبود تجهیزات معدنی، برای انتقال مصدومان حوادث احتمالی از داخل معادن زغال سنگ به خارج از تونل، امکانات خاصی نداریم و به طور معمول کارگرانی که به هر نحوی دچار حادثه مرگ و مصدومیت در داخل تونل می‌شوند، همکاران، آنها را با انداختن در واگن‌های حمل زغال به بیرون از تونل انتقال می‌دهند.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده