تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۱:۱۰
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۷۷۳
سرویس خبر : انرژی

اوکراین قرارداد ترانزیت گاز با روسیه را تمدید نمی‌کند

اوکراین قرارداد ترانزیت گاز با روسیه را تمدید نمی‌کند
‌می‌متالز - نخست وزیر اوکراین طی اظهاراتی اعلام کرد که کی‌یف توافقنامه ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین را تمدید نخواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین طی اظهاراتی اعلام کرد که کی‌یف توافقنامه ترانزیت گاز روسیه از طریق خاک اوکراین را تمدید نخواهد کرد.

شمیگال پس از دیدار با رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی، در کانال تلگرامی خود نوشت: اوکراین توافق‌نامه ترانزیت با روسیه را پس از انقضای آن تمدید نخواهد کرد.

وی افزود: ما وابستگی شدید برخی کشور‌ها به ویژه اسلواکی را به این منبع (انرژی) درک می‌کنیم. با این وجود، ما انتظار داریم تنوع تدریجی این منابع حاصل شود.

آژانس بین‌المللی انرژی پیشتر بر خطر قابل‌توجهی برای توقف کامل گاز روسیه از طریق اوکراین پس از سال ۲۰۲۴ تاکید کرده بود، زیرا قرارداد ترانزیت گاز بین این دو کشور در پایان سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

بر اساس این گزارش، برخی از کشور‌های اروپای مرکزی و شرقی به بیشترین میزان از پایان این قرارداد ترانزیت گاز متضرر خواهند شد.

این در حالی است که به گفته اندیشکده مستقل "بنیاد انرژی و مالی" (FIEF)، درآمد‌های انرژی روسیه ممکن است در سال جاری میلادی با حمایت قیمت‌های بالای صادرات نفت به سطح بی‌سابقه‌ای برسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده