تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۱
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۴۷۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک؛

نیازمند طرح‌های جدید در اقتصاد دیجیتال هستیم

‌می‌متالز - علیرضا ماهیار گفت: تلاش کردیم در شرکت ملی انفورماتیک حوزه نوآوری را از جنس حاکمیتی برای شرکت‌ها به صورت برنامه محور در نظر بگیریم.

به گزارش می‌متالز، علیرضا ماهیار؛ مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک در اختتامیه رویداد اینوتکنیک با اشاره به اینکه ما به نوآوری‌های بخش حاکمیتی کمتر توجه کرده ایم، گفت: کشور ما در حوزه فناوری‌های نوین نه تنها جایگاه خوبی ندارد بلکه به آن به چشم یک هزینه نیز نگاه می‌شود، اما باید بدانیم که این موضوع به عنوان خلق فرصت برای نظام بانکی کشور است.

وی افزود: وقتی حرف از بانکداری اسلامی می‌شود، عده‌ای به فکر سود و عقد قرارداد می‌افتند، باید ببینیم در حوزه بانکداری اسلامی چه مقداری سرمایه‌گذاری کرده ایم.

ماهیار ادامه داد: در سال ۲۰۲۲، حدود ۸۰ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری شده است، در دنیا در حوزه‌هایی از جنس نظارت و رگولیشن سرمایه‌گذاری می‌شود، ولی در کشور ما این موضوعات فرمایشی و نمایشی است و هزینه‌ها را به چشم فرصت نمی‌بینیم.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک گفت: نیاز است تا از ظرفیت رگتک‌ها استفاده شود، زیرا می‌توانند مسیر‌های چندساله را در زمان‌های کوتاه طی کنند، این چیزی است که در کشور‌های حاشیه خلیج فارس به وضوح می‌بینیم.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم در شرکت ملی انفورماتیک حوزه نوآوری را از جنس حاکمیتی برای شرکت‌ها به صورت برنامه محور در نظر بگیریم و برنامه‌های شرکت‌ها را براساس برنامه‌های بانک مرکزی تدوین کنیم.

ماهیار در پایان سخنان خود گفت: رویداد اینو تکنیک نشان می‌دهد جای ظرفیت استفاده از فرصت‌های جدید، در بانک مرکزی به شدت خالی است و در حوزه اقتصاد دیجیتال نیازمند این طرح‌ها و سرمایه انسانی هستیم، این حوزه معطوف به بانک مرکزی نیست و مربوط به بازار سرمایه هم می‌شود و باید طرح‌های تحول گرایانه‌ای در این حوزه شکل بگیرد.

سندباکس‌ها و شجاعت مدیران می‌تواند چالش‌ها را حل کند

صادق فرامرزی؛ کارشناس اقتصادی با بیان اینکه چیزی که به پیشرفت جامعه‌های IT محور سرعت می‌دهد، نوآوری است، گفت: نوآوری در کشور ما با چالش همراه است و این موضوع همیشه از رگولیشن جلوتر است، در بعضی کشور‌ها رگولیشن پسینی است، در کشور ما در حوزه بانکی، پیشینی است.

وی افزود: ابزارهای، چون سندباکس‌ها و شجاعت مدیران می‌تواند چالش‌ها را حل کند، در شرکت ملی انفورماتیک ترکیبی از هر دو مشاهده می‌شود.

فرامرزی ادامه داد: سندباکس بانک مرکزی در شرکت ملی انفورماتیک حضور دارد و این فرآیند امیدوارکننده است و ترکیب شجاعت با این موضوعات قابل اهمیت است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده