تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۴۸۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

گلایه انبوه‌سازان مسکن از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت

گلایه انبوه‌سازان مسکن از کوتاهی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت
‌می‌متالز - دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن گفت: بسیاری از انبوه سازان از روند پرداخت تسهیلات ساخت مسکن و کوتاهی بانک‌ها گله‌مند هستند چراکه باعث کاهش میزان ساخت وساز شده است.

به گزارش می‌متالز، پورحاجت دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه هیچ یک از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن همکاری لازم را ندارند و همین امر باعث شده که میزان تولید مسکن هم رو به کاهش باشد گفت: متاسفانه بانک‌ها با وجود مصوبات مجلس و هیات دولت، مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده اند و در زمینه ارائه تسهیلات سنگ‌اندازی می‌کنند.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن با اشاره به تبصره ۱۶ و ۱۸ لایحه بودجه سالیانه که به موضوع تسهیلات بانکی به حوزه اشتغال و مسکن اشاره دارد، بیان کرد: متاسفانه بانک‌ها یک شرایط انقباضی را در بحث پرداخت تسهیلات ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: طبق قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود، اما متاسفانه در این بخش همکاری‌های لازم انجام نشده و این اقدام باعث شده که میزان ساخت مسکن روندی رو به نزول داشته باشد در نتیجه بسیاری از سازندگان معتقد هستند که اگر تسهیلات ساخت مسکن به مردم ارائه نشده و به این بخش تزریق نشود دیگر نباید هیچ انتظاری از وزیر راه‌وشهرسازی داشته باشیم.

پورحاجت گفت: ساخت مسکن در کشور تنها از طریق پرداخت تسهیلات و با حمایت سازندگان امکان‌پذیر است و اگر این اقدامات فراهم نشود نباید انتظار داشت که ساخت مسکن به مرحله اجرایی برسد.

دبیر انجمن انبوه‌سازان مسکن کشور با بیان اینکه باید بانک مرکزی و وزارت راه‌وشهرسازی به طور جدی نسبت به عدم پرداخت تسهیلات مسکن از سوی بانک‌ها به مردم اقدامات بازدارنده را مدنظر خود قرار دهند گفت: باید مبلغ واقعی تسهیلات ساخت مسکن افزایش پیدا کند و تعلل در این زمینه موجب ضربه زدن به رشد اقتصادی کشور و همچنین سردرگمی مردم خواهد شد.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی باید در این بخش نظارت کاملی بر بانک‌ها داشته باشد ادامه داد: تعلل در پرداخت تسهیلات مسکن به مردم بر خلاف قوانین مصوب مجلس و دولت قلمداد می‌شود و باید جلوی آن را گرفت.

او افزود: تمامی بخش‌ها از جمله سازمان ملی زمین‌ومسکن و همچنین شرکت عمران شهر‌های جدید در چند ماه اخیر از کم کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت گله‌مند هستند که امیدواریم در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده