تاریخ: ۱۷ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۴۹۲۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۹۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از سوی معادن پرداخت شد

۹۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از سوی معادن پرداخت شد
‌می‌متالز - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در شش ماهه نخست امسال، ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از سوی معادن پرداخت شده است.

به گزارش می‌متالز، محمد جلالی امروز در آیین افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ نیمور محلات، اظهار کرد: شهرستان محلات و دلیجان رنگین‌کمانی از معادن کشور هستند و در بخش تولید سنگ، پلی‌متال و سنگ‌های ساختمانی زبانزد است که حکایت از ظرفیت بالای این دو شهرستان دارد.

وی افزود: در شش ماهه نخست امسال، ۹۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی از سوی معادن پرداخت شده که ۳۵ درصد آن متعلق به شهرستان محلات است، سال گذشته نیز دو شهرستان محلات و دلیجان با اختلاف زیاد از دیگر شهر‌های استان در بخش حقوق دولتی، پرداختی داشتند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فعالان بخش صنعت معدن و معدنکاران شهرستان محلات همواره تلاش کردند هم معدن را بهره‌برداری کنند، هم محیط زیست و منابع طبیعی را حفظ کنند و هم مسوولیت‌های اجتماعی خود را به خوبی انجام دهند.

جلالی بیان کرد: صنعت معدن باید پویاتر باشد به نظر نمی‌رسد قانون جدیدی در معادن نیاز باشد، اما برخی از تنگا‌ها نیازمند هم‌افزایی و مذاکرات مسوولان است، باید همه تلاش‌ها به کار گرفته شود تا مسیر فعالیت معدن‌کاران هموارتر از گذشته شود.

وی با بیان اینکه معادن از تاثیرگذارترین بخش‌ها برای رونق اقتصادی کشور هستند و در این راستا مجلس و دولت نباید از هیچ حمایتی دریغ کنند، گفت: شهرستان محلات و دلیجان به لحاظ جغرافیایی کوچک و کم‌جمعیت هستند، اما در اقتصاد استان مرکزی و کشور بسیار نقش‌آفرینی می‌کنند و باید برای توسعه مجموعه نمایشگاه بین‌المللی نیم ور محلات که هرساله پذیرای تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان تولیدات سنگ است، حمایت‌های بیشتری از سوی استان صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده