تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۴۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در نشست با استاندار آذربایجان‌غربی مطرح شد؛

وصول ۶۰۳ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی/ پویایی خاصی را در معادن استان شاهد هستیم

وصول ۶۰۳ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی/ پویایی خاصی را در معادن استان شاهد هستیم
‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۳۰ درصد بیشتر از سهم ابلاغی از سوی وزارت صمت، حقوق دولتی معادن این استان وصول شد، از وصول ۶۰۳ میلیارد تومان از حقوق دولتی معادن استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «محمدصادق معتمدیان» استاندار آذربایجان‌غربی، در جلسه شورای معادن استان که در محل استانداری برگزار شد، گفت: معادن راکد استان هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به اینکه با هدف تعیین تکلیف معادن، بازه زمانی برای مزایده تعیین شده و واگذاری معادن به افراد دارای اهلیت انجام شود، با انتقاد از عدم اجرای مطالعات ژئوفیزیکی هوایی معادن جنوب استان، ادامه داد: کارشکنی‌ها و عدم عمل به تعهدات قابل قبول نیست.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه توسعه حوزه معدن به‌عنوان یکی از پیشران‌های توسعه استان ضروری است، تاکید کرد: مناطقی که بیشترین معادن را در استان دارند با هدف بهبود زیرساخت‌های آن منطقه شناسایی شود.

وی با انتقاد از صدور بارنامه جعلی از معادنی که فعالیت ندارند، اظهار کرد: در راستای مدیریت امور مربوط به معادن، از صدور بارنامه جعلی جلوگیری شود.

معتمدیان با بیان اینکه توسعه اکتشافات و استخراج و بهره‌برداری و توسعه صنایع معدنی در آذربایجان‌غربی و ایجاد واحد‌های فرآوری و جلوگیری از خام‌فروشی، از اولویت‌های جدی در استان است، گفت: نماینده‌ای از معدن داران در جلسات شورای معادن دعوت شود تا مشکلات موجود در معادن مطرح و بررسی شود.

در ادامه این نشست، «صابر پرنیان» سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، گفت: ۳۰ درصد بیشتر از سهم ابلاغی از سوی وزارت صمت، حقوق دولتی معادن آذربایجان‌غربی وصول شد.

وی با بیان اینکه پویایی خاصی را در معادن استان شاهدیم، افزود: وزارت صمت در قالب برنامه ستادی مکلف کرده بود تا پایان مهرماه امسال ۴۶۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن استان وصول شود که در اثر اقدامات انجام شده ۶۰۳ میلیارد تومان، ۳۰ درصد بیشتر از سهم ابلاغی وصول شده‌است.

سرپرست اداره کل صمت استان آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه در فروردین‌ماه امسال تعداد معادنی که حقوق دولتی آنها از سال ۱۳۹۰ تا ۱۴۰۱ انباشته شده، ۳۲۵ معدن بود، یادآور شد: این عدد در حال حاضر به ۱۱۶ معدن رسیده است.

وی، افزود: در سال جاری، ۶۵ درصد از معادنی که نتوانسته بودیم در سنوات گذشته حقوق دولتی آنها را اخذ کنیم، تعیین تکلیف شده است.

پرنیان با بیان اینکه از ۱۱۶ معدن مذکور، ۲۳ معدن سلب صلاحیت شده است، گفت: ۲۰ پرونده معدن به شورای معادن استان ارسال، ۴۱ معدن ضبط حقوق دولتی و ۲٠معدن که هم تعطیل بوده و هم حقوق دولتی را پرداخت نکرده بود، مراحل ماده ۲۰ را طی می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین