تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۰۶۸
سرویس خبر : اجتماعی
یادداشت مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه

فولاد مبارکه؛ حامی ورزش ملی

فولاد مبارکه؛ حامی ورزش ملی
‌می‌متالز - ورزش و تحرک برای حفظ سلامت جسمی و روانی، فریضه‌ای است که عقل و شرع بر وجوب و ضرورت آن در زندگی امروز تأکید دارند. شرکت فولاد مبارکه نیز به نقش مهم ورزش در ارتقای سلامت کارکنان و خانواده ایشان واقف است و به‌عنوان یک دغدغه ملی به‌منظور تعهد به مسوولیت اجتماعی خود، طرح‌های سلامت‌محور متعددی برای اعضای خانواده فولاد مبارکه و حمایت از ورزش‌های همگانی و قهرمانی به اجرا درآورده و هم‌اکنون طلایه‌دار حمایت از ورزش در کشور شناخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، سلامت جسمی و روانی، افزایش انرژی و تمرکز، تقویت اعتماد به‌ نفس و توسعه و تحکیم روابط اجتماعی، عمده فواید ورزش از نگاه فردی است. در کنار این، توجه به ورزش در شرکت‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی که به‌نوعی جزو مسوولیت‌های این مجموعه‌ها قلمداد می‌شود، نقشی مهم در بهره‌وری، شادابی کارکنان و بهبود فضا و محیط کاری سازمان، ایجاد روحیه همبستگی و تعامل اجتماعی در شرکت و ارتقای برند و جایگاه شرکت در افکار عمومی دارد.

فولاد مبارکه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در ایران و منطقه، یکی از راهبرد‌های خود را مدیریت، تربیت و توسعه سرمایه‌های انسانی خود قرار داده و با سرمایه‌گذاری در این حوزه، ضمن ارتقای سلامت جسمی و روحی کارکنان خود و خانواده ایشان، با شناسایی استعداد‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران و تیم‌های ورزشی، سهم ویژه‌ای در ارتقای جایگاه ملی و بین‌المللی ورزشکاران کشور در میادین ورزشی داخل و خارج از کشور داشته است.

تعهد شرکت فولاد مبارکه به مسوولیت‌های اجتماعی خود در سطح منطقه، استان و کشور، همواره الگویی شاخص برای شرکت‌های صنعتی بوده و این رویه در تمام دوران این شرکت تداوم یافته است. این شرکت با ساخت و تجهیز اماکن ورزشی، حمایت مستمر از باشگاه سپاهان، برگزاری رویداد‌های ورزشی و حمایت از ورزشکاران، فعالیت‌های ماندگاری را در حوزه ورزش از خود به یادگار گذاشته است.

بدون تردید فولاد مبارکه به نقش مهم ورزش در ارتقای سلامت کارکنان، توسعه جامعه و ایجاد روحیه همبستگی اعتقاد راسخ دارد. این شرکت با درک اهمیت مسوولیت اجتماعی خود، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در حوزه ورزش انجام داده است که پذیرش هزینه‌های توسعه و نگهداری ورزشگاه ۷۵ هزارنفری نقش‌جهان، حمایت از ورزش منطقه و ورود به ورزش قهرمانی با مشارکت و سرمایه‌گذاری در باشگاه فولاد مبارکه بخش دیگری از سیاست‌های حمایتی بزرگ‌ترین شرکت فولادسازی خاورمیانه در عرصه ورزش است و پرورش قهرمانان ملی و کمک به تیم‌های ملی ایران ازجمله دستاورد‌های این بخش به شمار می‌آید.

فولاد مبارکه با انعقاد قرارداد با بیش از ۵۰۰ باشگاه ورزشی در اصفهان و سایر شهرستان‌های همجوار شرکت، گام بلندی در مسیر سلامت نیروی انسانی خود برداشته و توانسته ضریب نفوذ فعالیت‌های ورزشی خود را به میزان ۹۰ درصد در کارکنان و خانواده محترم ایشان تثبیت کند و ضریب استمرار بهره‌مندی خانواده فولاد از اماکن ورزشی را به ۶۰ درصد ارتقا دهد.

باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد مبارکه سپاهان، به‌عنوان باشگاهی حرفه‌ای با جذب و همراهی بیش از ۲۱۲۱ نفر ورزشکار، وظیفه هدایت و مدیریت ۸۵ تیم ورزشی را بر عهده دارد که این تیم‌ها در مسابقات ملی و بین‌المللی افتخارآفرینی کرده و حائز مدال‌های گوناگون و رتبه‌های برتر ورزشی شده‌اند.

کسب عنوان قهرمانی مسابقات جهانی فوتسال کمپانی‌های بزرگ جهان، حضور خیره‌کننده در رقابت‌های متعدد جهانی ازجمله رقابت‌های شنا و دومیدانی، کسب ۱۹ مدال رنگارنگ در مسابقات جهانی شنای فنلاند و عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات بین‌المللی دوومیدانی روسیه که توسط تیم کارکنان فولاد مبارکه به دست آمده، نشان از صحت و تداوم مسیری است که این مجتمع صنعتی، دهه‌ها آن را ترسیم کرده و گام‌به‌گام در آن قدم برداشته است.

مدیریت فولاد مبارکه با کلان‌نگری و حمایت بی‌شائبه از ورزش سازمانی، ورزش همگانی و ورزش قهرمانی، بر این باور است که رشد جامعه و افزایش بهره‌وری در سایه جامعه سالم تحقق می‌یابد و در این راستا با افزایش نشاط اجتماعی و ترویج فرهنگ ورزش، به دنبال بسترسازی برای «خلق آینده‌ای بهتر» است.

در پایان فرارسیدن ۲۶ مهرماه، روز «تربیت بدنی و ورزش» را به تلاشگران واحد امور ورزش و باشگاه فولاد مبارکه سپاهان و همچنین تمامی ورزشکاران، ورزش‌دوستان و فعالان این عرصه تبریک عرض می‌کنم و برای تمامی این عزیزان سلامتی، نشاط و پیروزی آرزومندم.

منبع: فولاد مبارکه اصفهان

عناوین برگزیده