تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۵:۱۰
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۰۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تدوین طرح جامع معادن در دستور کار قرار دارد

تدوین طرح جامع معادن در دستور کار قرار دارد
‌می‌متالز - معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: رفع مشکلات و مطالبات فعالان حوزه معدنی از قبیل اکتشاف تخصصی، حقوق دولتی، به‌روزرسانی ماشین‌آلات و تجهیزات، فرآوری مطلوب و توسعه صادرات در دستور کار این وزارتخانه قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، جعفری افزود: برای توسعه بخش معدن فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی تخصصی در این حوزه باید برنامه‌ریزی شود و وزارت صنعت، معدن و تجارت هم از این مهم حمایت می‌کند.

معاون وزیر صمت در پاسخ به گلایه فعالان حوزه معدن از پرداخت حقوق دولتی، اظهار کرد: حقوق دولتی در سال‌های گذشته از چارچوب قانون خارج شده و نیاز است این مهم مورد بازنگری قرار بگیرد.

جعفری بیان کرد: قانون حقوق دولتی معادن هر سه سال یک‌بار امکان بازنگری و تغییر دارد، بنابراین فعالان این عرصه باید درخواست خود را ارائه دهند تا در صورت لزوم اصلاح شود.

وی اضافه کرد: معدن‌کاران به مسئله اکتشاف بی‌تفاوت هستند و به نوعی این بخش از کار را نادیده می‌گیرند در صورتی که موفقیت در عرصه معدن نیاز به اکتشاف تخصصی و مطالعه دارد.

معاون وزیر صمت گفت: نظام مهندسی معدن استان‌ها وظیفه دارند بهترین روش‌های اکتشاف را بررسی و به معدنکاران ارائه کند.

جعفری با اشاره به اینکه در زمینه استخراج هم باید به سمت سنگ‌های زیرزمین برویم و از ضایعات هم با جدیت جلوگیری شود افزود: صادرات سنگ نیازمند فرآوری مناسب و قیمت تمام شده پایین است که برای تحقق آن باید به تکنولوژی روز تجهیز شویم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده