تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۳۵
بازدید: ۲۲
کد خبر: ۳۵۵۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی سرمایه‌گذاری غدیر در اختیار «گسترش نفت و گاز پارسیان» بود؛

"وغدیر"، آهسته و پیوسته در مسیر رشد ارزش بازار

‌می‌متالز - بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "وغدیر" در شهریورماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد تومان بود.

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال ۱۴۰۳ (سال مالی منتهی به آذرماه ۱۴۰۳) مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در بازار سرمایه را برابر با ۲۰ هزار و ۲۷۶ میلیارد تومان در سامانه کدال به ثبت رساند. مبلغی که جهت سرمایه‌گذاری‌های وغدیر اطلا‌ع‌رسانی شد مربوط به حضور این شرکت در بازار سرمایه و شرکت‌های غیربورسی است.

بیشترین میزان سرمایه‌گذاری "وغدیر" در این دوره ماهانه مربوط به شرکت‌های خارج از بازار سرمایه است. مبلغ این سرمایه‌گذاری برابر با ۱۲ هزار و ۷۵۷ میلیارد تومان بده است. همچنین مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وغدیر" در پرتفوی بورسی خود برابر با ۷ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان بود.

بهای تمام‌شده "وغدیر" در پرتفوی بورسی همان‌طور که گفته شد برابر با ۷ هزار و ۵۱۸ میلیارد تومان شناسایی شد که در مقایسه با ماه گذشته تغییری را به همراه نداشت، اما؛ ارزش بازار پرتفوی بورسی این شرکت در پایان شهریورماه با رشد ۵ هزار و ۸۸۱ میلیارد تومانی به مبلغ ۱۶۷ همت رسید.


عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "وغدیر" در پرتفوی بورسی مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با ۵ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان در پرتفوی شرکت‌های بورسی بود و بخش بعدی نیز متعلق به «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "وغدیر" در شهریورماه مربوط به بخش «محصولات شیمیایی» با مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی نزدیک به ۴۴ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را از آن خود کرد.

بیشترین ارزش بازار پرتفوی بورسی "وغدیر" نیز در اختیار شرکت «گسترش نفت و گاز پارسیان» با مبلغ ۹۹ هزار میلیارد تومان بود و این مبلغ نسبت به بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری در این ۳۱۲۴ درصد افزایش یافت، عمده‌ترین ارزش بازار را پس از «گسترش نفت و گاز پارسیان»، شرکت «بین‌المللی توسعه صنایع و معادن غدیر» به خود اختصاص داد که ارزش بازار آن ۴۳ هزار و ۸۱۵ میلیارد تومان بود.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده