تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۱۳۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
نماد‌های بزرگ خودروساز منفی ماندند

«خکرمان» و «خگستر»؛ دو نماد مثبت گروه خودرویی

«خکرمان» و «خگستر»؛ دو نماد مثبت گروه خودرویی
‌می‌متالز - روز چهارشنبه و در جریان دادوستد‌های بازار سهام، اکثریت نماد‌های صنعت خودرو و ساخت قطعات به رنگ قرمز درآمدند. ازسوی‌دیگر شاخص‌کل بورس نیز مثبت شد.

به گزارش می‌متالز، نمادهای‌ایران‌ خودرو، ایران‌ خودرو دیزل، سایپا، بهمن‌ دیزل، گروه‌ بهمن، سایپا دیزل، زامیاد و پارس‌ خودرو منفی و نماد‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌ خودرو و کرمان‌ خودرو شدند. همچنین روز چهارشنبه در گروه خودرویی طی ۱۳هزار نوبت معاملاتی، ۵۹۶ میلیون سهم به ارزش ۱۶۶میلیارد تومان معامله شد که نسبت‌به روز سه‌شنبه با کاهش روبه‌رو بود. ارزش بازار گروه خودرویی تا پایان معاملات روز سه‌شنبه بالغ‌بر ۲۲۳ هزار میلیارد تومان شد.

بورس مثبت ماند

همچنین روز گذشته و درخلال معاملات بازار سهام شاخص‌ کل بورس با رشد ۲.۳۱۵ واحدی در محدوده ۲میلیون و ۹۹هزار واحد قرار گرفت. شاخص‌کل هم‌وزن نیز با رشد ۲۳۴واحدی در محدوده ۶۹۶هزار واحد ایستاد. در این بازار نیز ۳.۶میلیارد ورقه سهم به ارزش بیش‌از ۸.۷هزار میلیارد تومان معامله شد. شاخص فرابورس، اما با کاهش ۲۳واحدی در محدوده ۲۲هزار واحد قرار گرفت.

در فرابورس نیز ۳.۱میلیارد ورقه اوراق بهادار به ارزش بیش‌از ۷.۲هزار میلیارد تومان مورد دادوستد قرار گرفت. در معاملات روز چهارشنبه ارزش معاملات خرد کاهش یافت و تعداد صف‌های خرید از صف‌های فروش بیشتر شد.

همچنین دامنه نوسان بازار برای دومین هفته متوالی در محدوده مثبت و منفی یک درصد بود. این ماجرا فضای رکودی را در بازار تعمیق کرد و روند معاملات به‌کندی دنبال شد. از اواسط هفته و با حمایت‌هایی از سمت دولت و کاهش ریسک‌های سیستماتیک بازار به‌آرامی به سمت تعادل حرکت کرد.

بر این اساس درنهایت شاخص‌ کل توانست با ثبت دو روز مثبت در انتهای هفته گذشته در آستانه بازپس‌گیری کانالی برآید که هفته گذشته ازدست‌داده بود. ازسوی‌دیگر بازار سهام توانست با مشکلات موجود کنار بیاید و مسلما با کاهش ریسک‌های سیاسی وضعیت بهتر نیز خواهد شد.

با حمایت دولت از بازار سرمایه و کاهش نااطمینانی می‌توان امیدوار بود بورس به روز‌های متعادل بازگردد. درصورتی‌که محدودیت در دامنه نوسان تیز برداشته شود، شرایط بازار بهتر نیز خواهد شد.

یکی از اتفاقات جالب‌توجه هفته گذشته فروش اوراق در بازار به‌شدت راکد بود. در این رابطه، مرکز مدیریت بدهی وزارت اقتصاد، روز چهارشنبه ۴ هزار و ۱۷۰ میلیارد تومان اوراق فروخت که حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان آن را «اخزا» (اوراق خزانه اسلامی) تشکیل می‌داد.

دوشنبه هفته گذشته هم مجموع فروش اوراق این مرکز حدود ۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان بود و به‌این‌ترتیب دولت طی دو روز نزدیک به ۱۰هزار میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی انجام داد.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده