تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۲۳
کد خبر: ۳۵۵۱۳۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران

رکود بازار خودرو تشدید شده است

رکود بازار خودرو تشدید شده است
‌می‌متالز - این روز‌ها بازار خودرو همچنان گرفتار رکود است و هر روز با شدت بیشتری هم روبه‌رو می‌شود. خریداران با امید اینکه بتوانند خودرو مورد نیازشان را با قیمت کمتری تهیه کنند، دست از خرید کشیده‌اند. در این مورد سعید موتمنی، رئیس سابق اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران به بیان نظرات خود پرداخته است.

وضعیت بازار خودرو را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

به گزارش می‌متالز، ماه‌های متمادی است که بازار خودرو درگیر رکود بوده و البته طی روز‌های گذشته و با توجه به ریسک‌های سیاسی نیز تغییر قابل‌توجهی در وضعیت ایجاد نشده است.

البته تنش‌های رخ‌داده نیز باعث شد در هفته گذشته نرخ ارز حدود هزار تا ۱۵۰۰تومان افزایش یابد که این موضوع هم بر بازار خودرو تاثیرگذار بوده، این درحالی است که همچنان در بازار مشتری چندانی وجود نداشته و بازار در رکود کامل است.

آیا این رکود بازار خودرو تشدید شده است؟

در پاسخ باید گفت، خودرو مانند ماه‌های گذشته در رکود مطلق است و دادوستد چندانی در آن صورت نمی‌گیرد و طی روز‌های گذشته نیز تغییری نداشته‌ایم.

وضعیت خودرو‌های وارداتی چگونه است؟

با توجه به استمرار واردات مدل‌های مختلف، خودرو‌های وارداتی تا حدود چندصد میلیون در هر مدل با کاهش قیمت مواجه بوده‌اند.

این موارد می‌توانند در تامین نیاز بازار تاثیرگذار باشند، اما در هرحال خودروسازان داخلی همچنان با رسیدن به نقطه تولید به حد نیاز بازار فاصله دارند.

اگر این تولید به نقطه بهینه برسد، آیا بازار متعادل خواهد شد؟

بله، اگر تولید خودروسازان به صورت روزانه وارد بازار شود، در این عرصه نیز شاهد کاهش اختلاف قیمت کارخانه و بازار خواهیم بود و شاید در این وضعیت، رونق ایجاد شود، اما متاسفانه همچنان به دلیل پایین بودن میزان تولید، شاهد فاصله قیمت کارخانه و بازار هستیم. در چنین شرایطی نیز بازار خودرو‌های دست‌ دوم و کارکرده هم راکد است.

منبع: اخبار خودرو (دنیای خودرو)

عناوین برگزیده