تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۲۹
کد خبر: ۳۵۵۱۵۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو خبر داد:

تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای عملیاتی می‌شود

تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای عملیاتی می‌شود
‌می‌متالز - معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران گفت: طرح تولید کربنات لیتیوم با استفاده از منابع شورابه‌ای برای نخستین بار در کشور توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به اتمام رسید و به‌زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا کریمی معاون برنامه‌ریزی و توسعه و عضو هیات مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در این باره توضیح داد: با توجه به اهمیت لیتیوم در زنجیره فرآوری و صنعتی در آینده و با توجه به نتایج طرح پژوهشی آینده پژوهشی معدنی و صنایع معدنی در کشور که به جایگاه مهم لیتیوم در آینده فناوری کشور تاکید شده است، ایمپاسکو برنامه‌ریزی در جهت استفاده از پتانسیل‌های لیتیوم را به انجام رساند.

وی افزود: یکی از منابع مهم لیتیوم در جهان و به خصوص در کشور ما شورابه‌ها هستند و با توجه به اینکه عمده منابع شورابه‌ای در اختیار ایمپاسکو است، برنامه ویژه‌ای در این خصوص طراحی شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه ایمپاسکو عنوان کرد: در این خصوص قرارداد تحقیقاتی با دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص تولید کربنات لیتیوم از شورابه‌ها منعقد شد.

وی تاکید کرد: فرآیند انجام شده با استفاده از نوعی جاذب انتخابی که برای اولین بار در کشور تولید و مواد مصرفی در تولید این نوع جاذب کاملا بومی بوده و ساخت داخل است.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: دانش فنی این فرآیند در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به دست آمده و اکنون فاز دوم در خصوص ورود به فاز نیمه صنعتی جهت اقتصادی و بهینه کردن عملیات در دست پیگیری است.

منبع: تهیه و تولید مواد معدنی ایران (ایمپاسکو)

عناوین برگزیده