تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۵۵۲۵۷
با سفر به شهرستان رشت صورت گرفت؛

بازدید معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های صنعتی دانش‌بنیان گیلان

بازدید معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری از شرکت‌های صنعتی دانش‌بنیان گیلان
‌می‌متالز - معاونت علمی، فناوری و دانش‌بنیان ریاست جمهوری به همراه استاندار و مدیرکل صمت استان گیلان، از شرکت‌های صنعتی دانش‌بنیان این استان در شهرستان رشت بازدید کرد.

به گزارش می‌متالز، «حسین افشین» معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به اتفاق «هادی حق‌شناس» استاندار گیلان از واحد‌های صنعتی دانش‌بنیان؛ شرکت شعله صنعت تولیدکننده انواع مشعل‌های صنعتی بزرگ و همچنین شرکت قوای محرکه فرزانگان تولید و طراحی انواع قطعات صنعتی حوزه حمل‌ونقل در شهر صنعتی رشت بازدید کرده و از نزدیک در جریان فعالیت نخبگان صنعتی گیلان قرار گرفتند.

«تیمور پورحیدری» مدیرکل صمت استان گیلان، در حاشیه این بازدید، اظهار کرد: حضور و حمایت معاونت ریاست جمهوری از صنایع فناور گیلان بسیار ارزشمند است و برای رفع مشکلات برخی از صنایع و کارخانجات کارگشا خواهد بود.

وی با اشاره به امید آفرینی حضور و گام اول استاندار گیلان پس از انتصاب برای اعتلای استان، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی و اقدام نماینده عالی دولت در استان به‌دلیل دعوت از معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری به گیلان برای فعالان عرصه تولید معنادار و حائز اهمیت بود و نشانگر رویکرد متعالی استاندار دولت چهاردهم به حمایت از بخش تولید و صنایع دانش‌محور است.

مدیرکل صمت استان گیلان با بیان اینکه صنایع پر افتخار فناور و هایتک متعددی در رشته فعالیت‌های سلولزی، سرمایشی گرمایشی، غذایی، ماشین‌سازی و دارویی در استان گیلان داریم، افزود: ظرفیت‌های صنعتی مطلوبی برای طی کردن مراحل دانش‌بنیان غیر از ۱۰۰ مورد موجود در گیلان فعال است که در حال گذراندن دوره‌های تخصصی آر اند دی (R@D) برای ثبت مستند کردن دانش فنی و تکنولوژی خود در سامانه دانش‌بنیان هستند.

به گفته وی، صنایع دانش‌بنیان می‌تواند از بسیاری از حمایت‌های معافیت‌های مالیاتی و اعطای تسهیلات کم بهره استفاده کنند که قطعاً به رشد و بالندگی آنها در جهت اقتصاد و اشتغال پایدار و رقابت پذیرشدن آنها کمک خواهد کرد.

پورحیدری همچنین گفت: هم اکنون صنایع فناور و دانش‌بنیان ما قادر به تولید محصولات و ماشین‌آلاتی هستند که می‌تواند نیاز بسیاری از صنایع دیگر را تامین کرده و از خروج ارز کشور جلوگیری کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده