تاریخ: ۲۲ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۴۷
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۲۷۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارعی مطرح کرد:

بررسی مشکلات تامین و توزیع ارز تجار در کمیسیون اقتصادی

بررسی مشکلات تامین و توزیع ارز تجار در کمیسیون اقتصادی
‌می‌متالز - عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیسیون اقتصادی در حال بررسی مشکلات تامین و توزیع ارز بوده و قرار است راهکاری برای کوتاه کردن زمان توزیع ارز جهت فعالیت تجار و بازرگانان ارائه شود، چرا که تخصیص ارز باید به موقع و به هدف اصابت کند.

به گزارش می‌متالز، غلامحسین زارعی، با بیان اینکه تامین و تخصیص ارز در شرایط فعلی اشکالات متعددی دارد، گفت: متاسفانه این رویکرد ما را به اهدافمان نزدیک نخواهد کرد.

نماینده مردم «دشتی و تنگستان» در مجلس شورای اسلامی با اشاره به علل و عوامل این قبیل مشکلات در کشور بیان کرد: متاسفانه به دلیل به‌روز این قبیل مشکلات تولید کنندگان و همچنین تجار نارضایتی زیادی دارند، چرا که به موقع به این افراد ارز لازم اختصاص داده نمی‌شود.

عضو هیات رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وقتی ارز به موقع به دست تولید‌کنندگان و تجار نرسد آنها نیز نمی‌دانند چه زمانی باید کالاهایشان را به کشور وارد کرده و یا فعالیت تولیدی خود را ادامه و کالای نهایی خود را وارد بازار کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و معضلات تامین و توزیع ارز در کمیسیون اقتصادی مجلس مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: کمیسیون اقتصادی در حال بررسی معضلات تامین و توزیع ارز بوده و قرار است راهکاری برای کوتاه کردن توزیع ارز جهت فعالیت تجار و بازرگانان ارائه شود، چرا که تخصیص ارز باید به موقع و به هدف اصابت کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این قبیل مشکلات نشئت گرفته از ناهماهنگی در تیم اقتصادی دولت است، ادامه داد: ما این قبیل مشکلات را به رئیس‌جمهور اعلام کرده‌ایم و تاکید داشته‌ایم رئیس‌جمهور هرچه سریع‌تر تیم اقتصادی خود را هماهنگ کند.

وی با ذکر مثالی در این بخش تاکید کرد: بانک مرکزی به عنوان یک سیاستگذار پولی و ارزی و همچنین وزارت اقتصاد و امور دارایی به عنوان سیاست‌گذار در حوزه مالی و سازمان برنامه‌وبودجه به عنوان سیاست‌گذار در حوزه بودجه‌ای و وزارت صمت نیز به عنوان سیاست‌گذار در حوزه بازرگانی باید هماهنگ عمل کنند. از این رو تا زمانی که این دستگاه‌ها به صورت جزیره‌ای فعالیت کنند، خروجی اقدامات همین مشکلاتی است که شاهد آن هستیم.

زارعی با بیان اینکه متاسفانه در زمان به‌روز مشکلات بانک مرکزی می‌گوید تامین ارز از جمله وظایفش بوده و در زمینه تخصیص وظایفی بر گردن ندارد و باید وزارت صمت و یا جهاد کشاورزی در این بخش پاسخگو باشد ادامه داد: متاسفانه بخش‌هایی نظیر وزارت صمت و جهاد کشاورزی هم استدلال مخالف بانک مرکزی را مطرح می‌کنند و در این بین این تجار و بازرگانان ما هستند که آسیب می‌بینند بنابراین باید این موارد، مورد رسیدگی قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده