تاریخ: ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۶:۰۳
بازدید: ۱۰
کد خبر: ۳۵۵۳۱۷
سرویس خبر : انرژی

حجم معاملات روزانه شرکت‌های توزیع برق به مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت رسید

حجم معاملات روزانه شرکت‌های توزیع برق به مرز ۸۰ میلیون مگاوات ساعت رسید
‌می‌متالز - حجم معاملات روزانه در تابلوی برق بورس انرژی به ۷۹ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۶۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت یک‌هزار و ۱۸۷ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و حداکثر قیمت یک‌هزار و ۳۹۰ ریال رسید.

به گزارش می‌متالز، از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی از خردادماه تا ۱۸ مهر تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع هشت‌هزار و ۷۲ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورده است.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۷۹ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۴۶۱ مگاوات ساعت با متوسط قیمت یک‌هزار و ۱۸۷ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت یک‌هزار و ۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۹۴‌هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است در روز چهارشنبه (۱۸ مهرماه) ظرفیت فروش نیروگاه‌های دولتی با رشد ۴۰ درصدی همراه شد و از ۱۳۰ هزار و ۵۷۲ مگاوات ساعت در روز سه‌شنبه به ۱۸۲ هزار و ۵۸۸ مگاوات ساعت رسید.

در معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۴۰ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۱۴۹ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند.

از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۹ میلیون و ۶۶ هزار و ۱۰۶ مگاوات ساعت، سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که گذشت، ۳۳۷ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۳۶۰ کیلووات‌ساعت برق سلف در بازار برق به ارزش ۳۷۰ میلیارد و ۵۲۴ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۸۸۰ ریال معامله شد.

در تابلوی برق سبز نیز در همین روز ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۷۲۰ کیلووات‌ساعت برق به ارزش ۶۶ میلیارد و ۹۲۹ میلیون و ۶۵۲ هزار ریال دادوستد شد.

منبع: اگزیم نیوز

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین