تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۱:۴۱
بازدید: ۲۱
کد خبر: ۳۵۵۳۴۵
سرویس خبر : انرژی

اهدای بیش از ۷ هزار پنل خورشیدی به عشایر کشور

اهدای بیش از ۷ هزار پنل خورشیدی به عشایر کشور
‌می‌متالز - مجری طرح برق روستایی توانیر گفت: در ۶ ماه امسال ۷ هزار و ۵۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کشور داده شده است.

به گزارش می‌متالز، مجید برنگی مجری طرح برق روستایی توانیر در یک برنامه رادیویی گفت: یکی از اقدامات خوبی که در راستای هزینه کرد عوارض برق صورت گرفت دادن سامانه‌های حمل پنل‌های خورشیدی است باتوجه به اینکه عشایر کشور یکجا نشینی ثابتی ندارند و در حال حرکت هستند رساندن شبکه برق به محل سکونت آنها اقتصادی نیست و از این رو پنل‌های خورشیدی تعبیه شده که مشکل عشایران کشور برطرف شود.

او ادامه داد: در ۶ ماه امسال ۷ هزار ۵۰۰ پنل خورشیدی به عشایر کشور داده شده است که تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ خانوار عشایری پنل خورشیدی دریافت کرده‌اند.

مجری طرح برق روستایی توانیر بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ درصد هزینه پنل‌های خورشیدی توسط عشایر و ۹۰ درصد مابقی هم از منبع عوارض برق وزارت نیرو تامین می‌شود، هدف ما این است که عشایر فاقد برق بتوانند از پنل خورشیدی استفاده کنند.

برنگی تصریح کرد: از اول انقلاب تا امروز ۵۸ هزار و ۸۲۹ روستا در کشور برق دار شده اند که از اول سال تا امروز هم ۴۰ روستا برق دار شده اند و تا پایان سال همین رقم و شاید هم اندکی بیشتر روستا در کشور از نعمت برق برخوردار شوند.

او اضافه کرد: همچنین از نظر جمعیتی ۹۹.۰۸ دهم درصد جمعیت روستایی کشور از نعمت برق برخوردار هستند همچنین سکونت‌های فاقد برق در کشور در صورت تایید سازمان‌های مجری مانند بنیاد مسکن، محیط زیست و ... برطرف شود ما برق‌دار می‌کنیم. تا امروز ۵۱ درصد شبکه برق توزیعی کشور روستایی است.

به گفته مجری طرح برق روستایی توانیر، از اول انقلاب تا امروز هر هفته ۲۴ روستا در کشور برق دار می‌شود.

برنگی بیان کرد: با توجه به فرسودگی شبکه برق روستایی که از اول انقلاب انجام شد از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا امروز ۱۹ هزار و ۱۰۰ روستا شبکه برقشان بهسازی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده