تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۲۵
کد خبر: ۳۵۵۴۳۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
خواستن توانستن است؛

کسب گواهینامه تحقیق و توسعه با رتبه پیشرفته کشوری توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان

کسب گواهینامه تحقیق و توسعه با رتبه پیشرفته کشوری توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان
‌می‌متالز - بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و محیط کسب‌وکار وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص رتبه‌بندی و ارزیابی توانمندی فناورانه واحد‌های تحقیق و توسعه کشور در سال ۱۴۰۳، شرکت فولاد اکسین خوزستان موفق به اخذ گواهینامه توانمندی تحقیق و توسعه با رتبه دوم در کشور (سطح پیشرفته) در حوزه صنایع فلزی (آهن و فولاد) شده است.

به گزارش می‌متالز، این رتبه‌بندی بر اساس ارزیابی‌های فنی و تخصصی در زمینه‌های مرتبط با توسعه نوآوری و فناوری، بهبود و اصلاح فناوری، کاهش آلایندگی محیط زیست، استفاده بهینه از ضایعات تولیدی، کاهش مصرف انرژی بوده است.

رتبه پیشرفته امکان استفاده از بند ب و ت ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان و همچنین استفاده معافیت‌های مالیاتی مصوب قانون یاد شده را به شرکت‌ها می‌دهد. بر اساس این قانون، شرکت‌هایی که در زمینه تحقیق و توسعه، فعالیت‌های دانش‌بنیان، تولید محصولات پیشرفته و بومی‌سازی فعالیت موثر دارند، شامل دریافت تسهیلات می‌شوند که متناسب با رتبه تحقیق و توسعه به پروژه‌های پژوهشی آنان اختصاص خواهد یافت.

شرکت فولاد اکسین خوزستان پیش از این نیز در ارزیابی استانی سال ۱۴۰۲، عنوان واحد برتر تحقیق و توسعه استان خوزستان را از سازمان صمت دریافت کرده بود.

شرکت فولاد اکسین خوزستان ضمن ترویج فرهنگ پژوهش، با استفاده از ظرفیت نخبگان، دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا، در راه رسیدن به اهداف استراتژیک و رشد اقتصادی، به ویژه پیشرفت صنعت فولاد در کشور، همواره تلاش خواهد کرد.

در پایان، مدیریت تحقیق و توسعه از حمایت‌های مدیرعامل، هیات مدیره، مساعدت و همیاری معاونت اجرایی، زحمات پرسنل حوزه تحقیق و توسعه و کلیه همکاران گرامی تشکر و قدردانی می‌نماید.

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین