تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۵۵
بازدید: ۱۳
کد خبر: ۳۵۵۴۴۰
سرویس خبر : انرژی
رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف ایران؛

تنوع سبد سوختی کشور و بهینه‌سازی مصرف راهکار عبور از ابرچالش ناترازی انرژی

تنوع سبد سوختی کشور و بهینه‌سازی مصرف راهکار عبور از ابرچالش ناترازی انرژی
‌می‌متالز - رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف ایران گفت: اگر تنها ۱۰ تا ۳۰ درصد راهکار‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی محقق شود کار مؤثری انجام شده است.

به گزارش می‌متالز، مالک شریعتی‌نیاسر رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی بهینه‌سازی مصرف و بهروری انرژی ایران در سومین کنفرانس این نمایشگاه که امروز (دوشنبه ۲۳ مهرماه) در محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف انرژی، گفت: ناترازی‌های بسیاری در بخش سوخت کشور وجود دارد و حتی برخی از ایام، روزانه ۱۰ میلیون لیتر واردات داریم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در حوزه گاز طبیعی در برخی از ماه‌های سرد سال تا ۳۰۰ میلیون مترمکعب در روز، دچار ناترازی هستیم.

به گفته شریعتی اگرچه مردم نقش مهمی در مدیریت مصرف انرژی دارند، اما در بخش‌های مختلف دولت نیز باید کار‌های مهمی انجام داده شود تا مدیریت مصرف اتفاق بیفتد.

این نماینده مجلس با اشاره به مصرف بالای خودرو‌های موجود منجر به ناترازی بنزین شده است، مطرح کرد: علاوه‌بر مصرف بالای بنزین توسط خودروها، نمی‌توان مردم را مقصر مصرف بالای گاز طبیعی نیز دانست، چراکه مصرف وسایل گرمایشی با راندمان بالا نظیر بخاری‌های فرسوده یکی از دلایل مصرف بالای گاز در بخش خانگی است.

شریعتی‌نیاسر معتقد است برای کاهش ناترازی انرژی باید دو مقوله افزایش تولید و اصلاح الگوی مصرف به طور هم‌زمان پیگیری شود.

وی ادامه داد: امروز یکی از دلایل ناترازی انرژی بی‌توجهی به تنوع سبد انرژی کشور است لذا باید بیش از پیش سبد سوخت کشور را متنوع کنیم تا بخشی از ناترازی برطرف شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برنامه‌ها و راهکار‌های برای بهینه‌سازی مصرف انرژی وجود دارد که باید آنها را محقق کنیم، اما متأسفانه خروجی مطلوبی در زمینه بهینه‌سازی نداریم، با این وجود اگر تنها ۱۰ تا ۳۰ درصد این موضوع نیز محقق شود کار مؤثری انجام شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین