تاریخ: ۲۳ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۱۰
بازدید: ۱۲
کد خبر: ۳۵۵۴۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مطالبه نظارت بر معادن کرکس کوه در تهران/ تجمع مردم نطنز مقابل وزارت صمت

مطالبه نظارت بر معادن کرکس کوه در تهران/ تجمع مردم نطنز مقابل وزارت صمت
‌می‌متالز - امروز مردم و دوست‌داران طبیعت شهرستان نطنز برای رساندن صدای خود به گوش مسئولین امر درباره وضعیت تخریبی معادن در کرکس کوه با حضور مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تجمع کردند.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری دانشجو، صبح امروز (۲۳ مهرماه)، مردم شهرستان نطنز با حضور مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران، خواستار رسیدگی به وضعیت معادن منطقه حفاظت‌شده کرکس کوه شدند. این تجمع با هدف مطالبه‌گری از مسوولین کشوری برای متوقف کردن فعالیت‌های مخرب معدنی در این منطقه برگزار شد.

کرکس کوه که امروزه تحت حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد، پیش از این مجوز‌های برداشت نامحدودی به معادن اعطا می‌کرد. این معادن تا پیش از تبدیل شدن این منطقه به یک منطقه حفاظت‌شده، فعالیت‌های گسترده‌ای داشتند که باعث تخریب اکوسیستم منطقه شده است.

تجمعات پیوسته مردم نطنز برای حفاظت از کرکس کوه

مردم شهرستان‌های طرقرود، کمجان، اوره و سایر مناطق نطنز بار‌ها برای جلوگیری از تخریب محیط‌ زیست خود دست به تجمع زده‌اند. آخرین گردهمایی آنها بیش از یک هفته در طرقرود به طول انجامید که در آن به صورت روزانه از مسوولین درخواست توقف فعالیت‌های معدنی را داشتند.

این تجمعات حتی به نماز جمعه شهرستان نطنز نیز راه یافت و مردم ولایتمدار منطقه در این مراسم، بار دیگر خواسته‌های خود را به مسوولین اعلام کردند.

مطالبه مردم نطنز از وزارت صمت

تجمع ساعت ۱۰ صبح امروز مقابل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت در خیابان سمیه تهران برگزار شد. مردم نطنز خواستار دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت شدند تا مشکلات و نگرانی‌های خود درباره معادن کرکس کوه را به اطلاع وی برسانند.

مردم شهرستان نطنز با برگزاری تجمعات پیوسته، از مسوولین کشور درخواست دارند که هر چه سریع‌تر به وضعیت معادن کرکس کوه رسیدگی شود. این منطقه به دلیل اهمیت زیست‌محیطی خود نیاز به حفاظت جدی دارد و فعالیت‌های معدنی مخرب آن باید متوقف و یا کنترل شود تا از تخریب بیشتر جلوگیری گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین