تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۹:۱۸
بازدید: ۲۰
کد خبر: ۳۵۵۴۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جذب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در تهران طی ۶ماه

جذب ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در تهران طی ۶ماه
‌می‌متالز - مطابق اظهارات معاون استاندار تهران طی شش ماه ابتدایی سال جاری و پس از ابلاغ تسهیلات، بیش از ۲۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی استان تهران تسهیلات جذب شده است.

به گزارش می‌متالز، تهران به‌عنوان مرکز سیاسی و اداری، کانون اقتصادی و اولین منطقه صنعتی کشور شناخته می‌شود. عواملی همچون پایتخت بودن، وجود کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و مراکز صنعتی و داشتن مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری باعث شده که وضعیت اشتغال تهران نسبتاً مساعد باشد. اما از سویی دیگر، عواملی مانند افزایش جمعیت، افزایش بی‌رویه مهاجرت در سال‌های اخیر، نبود زیر ساخت و افزایش فارغ التحصیلان، چالش‌هایی را نیز در حوزه اشتغال و استخدام در تهران ایجاد کرده است.

همین موضوع باعث شده است که سیاست گذاری‌ها و برنامه‌ریزی برای اشتغال در تهران با حساسیت بیشتری روبرو باشد. چرا که میزان اشتغال کاذب و غیررسمی نیز در تهران زیاد است، لذا هدف‌گذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که آسیب‌های ناشی از بازار کار برای کارگران به حداقل برسد.

محمدعلی مهری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران از ایجاد ۴۸ هزار شغل در استان تهران خبر داد وگفت: طی شش ماه ابتدایی سال جاری، ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی جذب و ۴۸ هزار شغل ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است.

وی بیان کرد:۴۸ هزار شغل ایجاد شده استان تهران در سامانه رصد ثبت و قابل راستی آزمایی است. استان تهران در تعهد ایجاد اشتغال نسبت به سایر استان‌ها موفق‌تر عمل کرده است. استان تهران در حوزه ثبت تعهد اشتغال، رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

علی مهری در ادامه حوزه مشاغل خانگی در استان تهران را یک موضوع راهبردی و قابل پیگیری دانست و عنوان کرد: طی سالیان گذشته، استان تهران در زمینه مشاغل خانگی همواره رتبه اول را داشته است.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه استان تهران در جذب تسهیلات مشاغل خانگی نیز رتبه دارای نخست کشور است، تصریح کرد: طی شش ماه ابتدایی سال جاری و پس از ابلاغ تسهیلات، بیش از ۲۰ میلیارد تومان در حوزه مشاغل خانگی استان تهران تسهیلات جذب شده است.

از سوی دیگر محمد آذرپناه، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از کاهش ۵.۵ برابری نرخ بیکاری در استان تهران در مقایسه با میانگین کشوری این شاخص کلیدی بازار کار در یکسال گذشته خبر داد.

وی افزود: در شاخص بیکاری نیز در استان تهران شاهد اتفاق بسیار خوشایندی هستیم، چرا که رشد نرخ مشارکت اقتصادی برای کل کشور با افزایش ۰.۱ درصد از ۴۱.۶ درصد به ۴۱.۷ درصد رسیده در حالیکه این شاخص در استان تهران با افزایش ۱.۲ درصد از ۴۱.۲ درصد به ۴۲.۴ درصد رسیده که رشد آن در مقایسه با میانگین کشوری ۱۲ برابر بوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین