تاریخ: ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۳:۲۵
بازدید: ۱۹
کد خبر: ۳۵۵۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جزئیات تازه از تخلف تایید ۵۰۰ اظهارنامه به جای کارشناسان مجازی

جزئیات تازه از تخلف تایید ۵۰۰ اظهارنامه به جای کارشناسان مجازی
‌می‌متالز - بازرسی گمرک ایران خواستار اعمال ماده ۱۴۳ و حسابرسی پس از ترخیص در خصوص اظهارنامه‌های مرتبط با تخلف تایید ۵۰۰ اظهارنامه به جای کارشناسان مجازی شده بود.

به گزارش می‌متالز، حدود ۱۰ روز قبل اقدامات اداره کل بازرسی گمرک ایران با کشف وقوع یک تخلف از سوی یکی از معاونین فنی گمرکات اجرایی در تایید ۵۰۰ اظهارنامه متعلق به ۱۰ گمرک به جای کارشناسان مجازی وارد مرحله مهمی شد.

بر این اساس در گام نخست در مکاتبه با معاونت حقوقی موضوع اجرای حسابرسی پس از ترخیص و اعمال ماده ۱۴۳ قانون امور گمرکی مطرح شد. بر اساس این بند قانونی در حضور ارائه اسناد خلاف واقع امکان حسابرسی اسناد گمرکی که تا بازه زمانی ۳ قبل عملیاتی میشود.

این درحالی است که با وجود تاکید بازرسی گمرک در اعمال ماده ۱۴۳ قانون ا. گ و حسابرسی پس از ترخیص، بازبینی گمرک ایران در مکاتبه با گمرکات اجرایی که اظهارنامه‌های مذکور با آنها در ارتباط بوده، خواستار اعمال ماده ۱۳۵ قانون امور گمرکی و بازبینی اسناد گمرکی که از تاریخ آنها کمتر از ۶ ماه گذشته باشد، شد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۱۵ اظهارنامه مرتبط با گمرک شهید رجایی می‌باشد. همچنین بیش از ۳۰۰ اظهارنامه نیز متعلق به یک گمرک در جنوب کشور می‌باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده
پرطرفدارترین عناوین